اختصاصی اقتصاد 100/عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

در مورد بیکاری فارغ التحصیلان نمی توان کاری کرد

اقتصاد 100-عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به آمار بالای بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی تاکید کرد که دستگاههای اجرایی کشش جذب فارغ التحصیلان را ندارد لذا شرایط نمی تواند تغییری کند.

در مورد بیکاری فارغ التحصیلان نمی توان کاری کرد

شیوا قاسمی پور نماینده مردم مریوان  گفت:یکی از عمده ترین مشکلات کشور بیکاری است ؛ فارغ التحصیلان شرایط خاصی دارند و انتظار دارند درقبال زحمتی که کشیدند خروجی در مورد اشتغال خود داشته باشند.

عضو کمیسیون تلفیق بررسی کننده بودجه 1403 افزود: طبق اطلاعاتی که دارم و در برنامه هفتم  نیز ذکر شده ،استخدام  به هر صورتی ممنوع است،البته برخی استخدام ها به صورت آزمون برگزار می شود وجوانان باید از طریق آزمون های وارد کار شوند چون راه دیگری وجود ندارد.

وی تاکید کرد: آمار، نشان می دهد که در آموزش و پرورش 75هزار نفر با آزمون استخدام شده اند اما چندین برابرعدد پذیرفته شدگان، شرکت کننده وجود داشته است.

نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه سازمان استخدامی کشور اعلام کرده امسال حدود 70هزار نفر دیگر ، به عنوان مربی پرورشی ، معلم و دبیر استخدام خواهند شد تصریح کرد:مسلما این استخدام ها کفاف این همه بیکار را نمی دهد ، طبق جداول بودجه که هم اکنون درحال بررسی آن هستیم ،نزدیک 85 درصد بودجه کشوربه حقوق و مزایا اختصاص  داده می شود و این عدد یعنی عملا کار عمرانی تعطیل است.

وی در پاسخ به اینکه چرا توازن میان جذب دانشجو و میزان نیاز کشور به نیروی متخصص صورت نمی گیرد گفت:به همان میزان ورودی به دستگاهها اجرایی بازنشسته داریم ؛ که از دستگاه ها،خارج می شوند اما بیشتر از این نمی شود ، کاری کرد . با چیزهایی که دیدم و شنیدم و مستند است ، نمی شود بیشتر ازاین کاری کرد. کل تعداد فارغ التحصیلان را نمی توان جذب کرد چون این کشور این قدر می کشد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما