مایکروسافت مشکل تغییر ساعت ویندوز در ایران را حل کرد

اقتصاد ۱۰۰ - پس از گذشت نزدیک به دو ماه از دردسرهای ایجاد شده به واسطه عدم تغییر ساعت در کشور، بالاخره مایکروسافت دست به کار شد و با انتشار یک بروزرسانی این مشکل را برطرف کرد.

مایکروسافت مشکل تغییر ساعت ویندوز در ایران را حل کرد

به گزارش گروه دانش و فناوری،بر اساس قانون تغییر ساعت رسمی کشور، در سال جدید شاهد تغییر ساعت طبق رسم سال‌های گذشته نبودیم. با این وجود در بامداد یکم فروردین ماه ساعت اغلب گوشی‌های هوشمند و کامپیوترها یک ساعت به جلو کشیده شد و باعث سردرگمی کاربران و ایجاد مشکلات مختلف برای بیشتر برنامه‌ها شد.

پس از این اتفاق اعلام شد که دلیل اصلی رقم خوردن چنین اتفاقی تنظیم بودن سرورهای جهانی با تغییر ساعت در ابتدای هرسال در ایران است؛ به دنبال این مسئله از بامداد دوم فروردین، دسترسی به بسیاری از خدمات نرم‌افزاری موبایلی غیرممکن شد و بانک‌ها و خدمات اینترنتی و شماری از دستگاه‌های اندرویدی و ویندوزی با اختلال مواجه شدند.

این مسئله در حالی رقم خورد که وزیر ارتباطات اعلام کرده بود اقدامات لازم برای جلوگیری از تغییر ساعت‌ها و پیشگیری از وقوع هرگونه اختلال نرم‌افزاری اتخاذ شده است! با تمام این تفاصیل بالاخره بعد از شش هفته مایکروسافت با انتشار یک بروزرسانی این مشکل را برطرف کرد.

بالاخره مشکل تغییر ساعت ویندوز برطرف شد

در بخش توضیحات مربوط به این آپدیت جدید ویندوز گفته شده که تمام کاربران ایرانی تحت‌تأثیر قرار گرفته و این بروزرسانی از قانون تغییر ساعت تابستانی دولت ایران در سال جدید پشتیبانی می‌کند.

به این ترتیب اگر در تنظیمات سیستم‌عامل ویندوز کشور خود را ایران انتخاب کرده‌اید، پس از دریافت به‌روزرسانی KB5025297 ساعت کامپیوتر یا لپ‌تاپ شما یک ساعت به عقب کشیده شده و به حالت عادی باز می‌گردد.

آیا طی هفته‌های گذشته مشکل تغییر ساعت ویندوز کارهای شما را هم با اختلال مواجه کرده بود؟

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز