3 میلیون بشکه نفت خام ونزوئلا راهی آمریکا می‌شود

اقتصاد100- بر اساس اسناد بخش حمل و نقل که رویترز مشاهده کرد، ایالات متحده در مسیر دریافت نزدیک به 3 میلیون بشکه نفت خام از ونزوئلا در این ماه است.

3 میلیون بشکه نفت خام ونزوئلا راهی آمریکا می‌شود

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از رویترز، شرکت نفتی شورون آماده ارسال 100 هزار بشکه در روز نفت خام ونزوئلا به ایالات متحده با استفاده از مجوزی است که از وزارت خزانه داری ایالات متحده دریافت کرده است که به آن اجازه محدودی برای انتقال این نفت تحریم شده پس از سه سال ممنوعیت می دهد.

اسناد بخش حمل و نقل نشان می دهد که شورون از زمان دریافت مجوز، نفت خام ونزوئلا را برای استفاده در پالایشگاه پاسکاگولا در ایالت می سی سی پی صادر کرده است و مقداری از آن را به «فیلیپس 66» و «والرو انرژی» فروخته است که هر دو در ایالات متحده مستقر هستند.

تحت این مجوز محدود شورون، سود حاصل از فروش نفت و فرآورده های نفتی به پرداخت بدهی شرکت ملی نفت ونزوئلا به شورون اختصاص می یابد و سود این شرکت دولتی ونزوئلا را افزایش نمی دهد.

  نفت خام سنگین ونزوئلا مورد توجه پالایشگاه های آمریکایی است که تا همین اواخر به دنبال نفت خام سنگین روسیه برای جایگزینی آن بودند. در ماه دسامبر، گزارش شد که چندین پالایشگاه در حال فشار به شورون برای دستیابی به نفت خام کمیاب ونزوئلا هستند.

  در حالی که شورون تنها شرکت نفتی با مجوز ایالات متحده برای واردات نفت خام از ونزوئلا است، سایر شرکت‌های نفت و گاز به دنبال مجوز مشابه هستند، از جمله شرکت‌های نفت و گاز خارج از آمریکا که خواستار رفتار منصفانه هستند.

همچنین گفته می‌شود که «کونوکو فیلیپس» در حال بررسی امکان فروش نفت خام ونزوئلا در ایالات متحده است تا بخشی از 10 میلیارد دلاری که در اختیار ونزوئلا قرار داده است را جبران کند. این شرکت در حال حاضر مجوزی از وزارت خزانه داری ایالات متحده برای مذاکره در مورد تسویه بدهی با شرکت ملی نفت ونزوئلا در اختیار دارد.

شرکت های دیگر نیز به دنبال مذاکره با ونزولا هستند، از جمله «رپسول» و «انی».

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما