آمریکا صنعت نفت ونزوئلا را به دست می گیرد؟

اقتصاد100- سه نفر از افراد مطلع روز چهارشنبه گفتند که ابرشرکت نفتی «شورون» می‌تواند موافقت ایالات متحده را برای توسعه گسترده عملیات خود در ونزوئلا به دست آورد، به شرط اینکه مذاکرات بین نیکولاس مادورو و مخالفانش ادامه یابد.

آمریکا صنعت نفت ونزوئلا را به دست می گیرد؟

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از رویترز، این مجوز ایالات متحده به شورون برای کمک به جبران کاهش تولید نفت این کشور، یکی از بزرگترین دلایل برای شروع مذاکرات بین دولت ونزوئلا و مخالفانش بود.

مقامات ایالات متحده در سال جاری با پیشنهاد کاهش جزئی تحریم ها و آزادی برخی از ونزوئلایی ها در زندان های ایالات متحده به دنبال بازگشت به مذاکرات بین رئیس جمهور سوسیالیست نیکلاس مادورو و مخالفانش در این کشور بودند.

افراد مطلع گفتند که هم احزاب ونزوئلا و هم مقامات آمریکایی در حال اصرار برای برگزاری مذاکرات در مکزیکوسیتی در این هفته هستند که اولین بار از اکتبر 2021 است.

شورون بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

دلایل دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، برای اعطای این مجوزها عبارت از کاهش رشد تولید نفت شیل ایالات متحده، کاهش صادرات نفت روسیه تحت تحریم‌ها، و رفتار عربستان سعودی برای کاهش تولید اوپک هستند.

ایالات متحده در سال جاری با آزادسازی بیش از 200 میلیون بشکه از ذخایر نفت اضطراری خود، از افزایش قیمت نفت جلوگیری کرد. این آزادسازی‌ها در ماه آینده به پایان می رسند.

دولت بایدن پیش‌تر اشاره کرده بود که هرگونه کاهش تحریم‌های ونزوئلا، از جمله اعطای مجوز گسترده به شورون برای افزایش تولید نفت و بازپس‌گیری امتیازات تجاری در ونزوئلا، تنها در صورتی انجام می‌شود که دو طرف در مذاکرات سیاسی پیشرفت کرده باشند.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : قیمت طلا و سکه در شروع چهارمین روز هفته با افزایش بازگشایی شد.

اخبار سلامت

سینما در سینما