رایزنی ترینیداد و توباگو با ونزوئلا درباره توسعه میدان گازی

اقتصاد100- کیت رولی نخست وزیر ترینیداد و توباگو روز جمعه به پارلمان این کشور گفت که دولت وی پس از مجوز ایالات متحده برای توسعه مشترک یک میدان گازی کلیدی، با ونزوئلا در تماس بوده و اولین جلسات برای آغاز مذاکرات تشکیل شده است.

رایزنی ترینیداد و توباگو با ونزوئلا درباره توسعه میدان گازی

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از رویترز، ایالات متحده هفته گذشته مجوزی دو ساله صادر کرد که به ترینیداد اجازه می‌دهد مشترکا یک میدان گازی فراساحلی امیدبخش در سمت مرز دریایی ونزوئلا را توسعه دهد، مجوزی که دولت رولی از طریق آن به دنبال کمک به غلبه بر کسری گاز این کشور کارائیب است.

ابرشرکت نفتی شل که در ترینیداد فعالیت‌هایی دارد، می‌تواند میدان گازی دراگون در ونزوئلا را در صورتی که دولت نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا مجوز آن را تمدید کند، به بهره‌برداری برساند. رولی گفت که انتظار می رود شل به زودی دستورالعمل‌هایی را درباره زمان‌بندی اولین تولید گاز از این پروژه ارائه کند.

او گفت: «این موضوعی است که نیاز به ارتباط دولت با دولت دارد. و از اولین مانع عبور شده است.»

میدان دراگون متعلق به شرکت دولتی نفت ونزوئلا است که ذخایر گاز را کشف کرده و زیرساخت های این میدان را ساخته است. اما این پروژه برای بیش از یک دهه به دلیل کمبود سرمایه‌گذاری و تحریم‌های ایالات متحده بدون فعالیت مانده است.

به گفته سه نفر از افراد مطلع، انتظار می‌رود هیئتی از ترینیداد و توباگو به رهبری استوارت یانگ وزیر انرژی، در روزهای آتی از کاراکاس بازدید کند تا گفتگوها درباره اهداف این کشور کارائیب از واردات گاز ونزوئلا را آغاز نماید.

افراد مطلع گفتند، اگرچه مجوز ایالات متحده به شرکت های ترینیداد اجازه می دهد تا با شرکت نفت ونزوئلا تجارت کنند، مجموعه‌ای از توافقات امضا شده در سال 2018 توسط ترینیداد و ونزوئلا باید دوباره مورد مذاکره قرار گیرند تا به قراردادهای خاص توسعه یابند.

مجوز ایالات متحده برای ترینیداد، هرگونه پرداخت نقدی به دولت مادورو را ممنوع می‌کند، که این هفته محدودیت های واشنگتن را مورد انتقاد قرار داد و آنها را نوعی «استعمار» خواند.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما