یک کارشناس بازارسرمایه عنوان کرد

دولت در دو راهی جذب اعتماد و بی اعتمادی! / احساس ناخوشایندی سهامداران از بازار سرمایه

با روی کار آمدن دولت سیزدهم، چنان انتظارات از دولت سیزدهم بالا برده شد که صحبت از دلار پنج هزار تومانی به میان می‌آمد، غافل از این که اقتصاد و بازارسرمایه وعده پذیر نیست. همچنین بی اعتمادی آحاد مردم سبب شده تا با عملکرد و اعلام آمارهای مطلوب از سوی دولتمردان مربوط به رشد اقتصادی، پیشی صادرات از واردات، کنترل رشد تورم و دیگر آمار ها مردم احساس خوشایندی از این آمارها نداشته و اثرات آن را در سفره خود احساس نکنند.

دولت در دو راهی جذب اعتماد و بی اعتمادی! / احساس ناخوشایندی سهامداران از بازار سرمایه

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100- مژده ابراهیمی: محمد حسین شهیدزاده – کارشناس ارشد بازارسرمایه در گفت و گو با اقتصاد 100 گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، چنان انتظارات از دولت سیزدهم بالا برده شد که صحبت از دلار پنج هزار تومانی به میان می‌آمد، غافل از این که اقتصاد و بازارسرمایه وعده پذیر نیست.

وی افزود: تاثیر و تاثرات کل اقتصاد و جامعه که دولت نیز حکمرانی آن را  عهده داراست (آن هم نه به صورت کامل) در قیمت ها و شاخص های اقتصاد خرد و کلان نمایان می شود و بی اعتمادی مردم به بازارسرمایه در سال99 چنان گسترده بود که تا پس از آن نیز نه تنها هنوز به صورت کامل التیام بخشیده نشده؛ بلکه این بی اعتمادی به سایر اظهارات دولتمردان نیز سرایت کرده است.

شهیدزاده بیان کرد: بی اعتمادی آحاد مردم سبب شده تا با عملکرد و اعلام آمارهای مطلوب از سوی دولتمردان مربوط به رشد اقتصادی، پیشی صادرات از واردات، کنترل رشد تورم و دیگر آمار ها مردم احساس خوشایندی از این آمارها نداشته و اثرات آن را در سفره خود احساس نکنند؛ از طرفی هم عدم کنترل حجمه ها از سوی فضای رسانه ای معاند و فضای مجازی سبب گشته تا دولت تمرکز خود را تاحدودی از دست دهد.

این فعال بازارسرمایه تصریح کرد: تاکنون دولت در چندین مرحله سعی در احیای بازارسرمایه به عنوان موتور پیشران اقتصاد در قالب بسته های حمایتی کرده که اثرات مقطعی و کوتاه مدتی را به همراه داشته است.

به گفته وی؛ به دولت پیشنهاد می شود تا با تجربه از سال گذشته تمرکز خود را بر روی دو سند کلان یکی کوتاه‌مدت و دیگری بلندمدت کند.

این کارشناس بازارسرمایه در نهایت گفت: تدوین بودجه سال 1402 بدون کسری به عنوان برنامه کوتاه مدت و تدوین برنامه پنج ساله هفتم توسعه به عنوان سند طولانی مدت می تواند، تضمین کننده آینده پایدار و توسعه متوازن باشد؛ به علاوه دولت باید تلاش کند تا تسلط بیشتری بر جو روانی و کنترل بازار با عدم دخالت مستقیم در بازار داشته باشد.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما