اختصاصی اقتصاد 100؛

ریسک های بزرگ پیش روی سرمایه گذاران در بورس/ مهم‌ترین دغدغه بازارسرمایه

این روزها شاهد رشد سرسام‌آور نرخ دلار در بازار آزاد هستیم که می تواند تاثیر زیادی روی نرخ نیما داشته باشد. همچنین نرخ نیما به نوعی مهم ترین نرخ دلار مربوط به بازارسرمایه است، اما این تفاوت زیاد بازار آزاد و بازار نیما نیز می تواند به بازارسرمایه لطمه وارد کند و فساد را در بازار ارز گسترش دهد.

 ریسک های بزرگ پیش روی سرمایه گذاران در بورس/  مهم‌ترین دغدغه بازارسرمایه

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100- مژده ابراهیمی: کاویان عبداللهی – کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با اقتصاد 100 گفت: در روزهای گذشته شاهد تعادل نسبی در بازارسرمایه بودیم و این تعادل در روز های گذشته امید را به بازارسرمایه برگرداند.

وی افزود: بازار چند ریسک بزرگ پیش روی خود دارد، نرخ بهره اوراق با درآمد ثابت یکی از بزرگ ترین ریسک‌های این روزهای بازار سرمایه است، همچنین تجربه و مدل های ارزشگذاری نشان داده که روند تغییرات نرخ بهره با بازارسرمایه روندی معکوس بوده و تاثیرات زیادی را روی بازار به جا می گذارد.

این فعال بازارسرمایه تصریح کرد: بحث بودجه سال آینده نیز یکی از بزرگ ترین ریسک های پیش روی بازارسرمایه است که می تواند روی نرخ بهره و صنایع بورسی تاثیر به شدت زیادی داشته باشد؛ در نتیجه احتیاط این روزهای بازار را می توانیم بر پایه این مسائل توجیه کنیم.

عبداللهی اظهار داشت: این روزها شاهد رشد سرسام‌آور نرخ دلار در بازار آزاد هستیم که می تواند تاثیر زیادی روی نرخ نیما داشته باشد. همچنین نرخ نیما به نوعی مهم ترین نرخ دلار مربوط به بازارسرمایه است، اما این تفاوت زیاد بازار آزاد و بازار نیما نیز می تواند به بازارسرمایه لطمه وارد کند و فساد را در بازار ارز گسترش دهد.

به گفته وی؛ نزدیک شدن نرخ نیما به بازار آزاد قطعا می تواند باعث ایجاد روزهای خوبی برای بازارسرمایه و سرمایه گذاران شود.

انتهای پیام/

این کارشناس بازارسرمایه در نهایت گفت: احتمالا طی روزهای آینده شاهد بازاری متعادل و نه خیلی با صف‌های سنگین و این روند تا رشد قابل قبول دلار نیما و یا از بین رفتن ابهامات مربوط به بودجه و نرخ بهره ادامه خواهد داشت.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما