اختصاصی اقتصاد 100؛

تورم افسار گسیخته در راه است/ سیاست‌هایی که بمب دست ساز می سازند

در شرایطی که رشد نقدینگی به شدت افزایش یافته، اتخاذ چنین سیاستی مانند یک بمب دست ساز خواهد بود که در آینده نزدیک با انفجار آن تورمی افسار گسیخته اقتصاد ایران را فرا خواهد گرفت.

تورم افسار گسیخته در راه است/ سیاست‌هایی که بمب دست ساز می سازند

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100-  مژده ابراهیمی؛  سعید امیرشاه کرمی – کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با اقتصاد 100 گفت: این روزها زمزمه های افزایش نرخ بهره بانکی به گوش می رسد. همچنین اتفاقی که شاید در ظاهر کمک به کنترل خروج منابع از بانک ها می کند، ولی آثار سوء آن در میان‌مدت و بلند مدت به شدت خطرناک و انفجاری خواهد بود.

وی در ادامه افزود: در شرایطی که رشد نقدینگی به شدت افزایش یافته، اتخاذ چنین سیاستی مانند یک بمب دست ساز خواهد بود که در آینده نزدیک با انفجار آن تورمی افسار گسیخته اقتصاد ایران را فرا خواهد گرفت.

این فعال بازارسرمایه بیان کرد: تورمی که شرایط را از این هم بدتر می کند و فشار اقتصادی را بیشتر و بیشتر می کند. همچنین اتخاذ چنین سیاست هایی در عمل نشان می دهد، تیم اقتصادی دولت راهکار مشخصی برای کنترل نقدینگی و بهبود شرایط اقتصادی کشور ندارد. 

به گفته وی؛ سیاست هایی که باعث می شود بخش تولید بخاطر افزایش هزینه تامین سرمایه با مشکل جدی روبرو شود و در شرایطی که به واسطه تحریم ها در تامین مواد اولیه و فروش محصولات با مشکل روبرو است؛ باید فشار ناشی از هزینه تامین سرمایه را نیز تحمل کند.

امیر شاه کرمی خاطرنشان کرد: تولید کننده ای که قرار بود مورد حمایت دولت باشد، هر روز تحت فشارهای بیشتر قرار می گیرد و این در شرایطی است که کمر مصرف کننده هم زیر بار تورم در حال خرد شدن است؛ به عبارتی وضعیت به شکلی است که هم تولید کننده و هم مصرف کننده فشار زیادی را تحمل می کنند و هر دو در حال نابودی هستند و تنها جریان واسطه ای (دلال) هستند که منتفع شرایط می شوند.

انتهای پیام / 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما