پیام خوانندگان اقتصاد100،

آیا نانواها قاچاقچی آرد هستند؟

خوانندگان اقتصاد 100 در نظرات خود بیان کردند: سهمیه اندک برخی از نانوایی ها کفاف مصرف مشتریان آنها را نمی دهد و آردهای ایران توسط دولت توزیع می شوند، قاچاق نیست.

آیا نانواها قاچاقچی آرد هستند؟

دو نفر از خوانندگان اقتصاد100، به نام های جلیل محمدی و سهراب محمدی، در بخش نظرات خبر «دیگر با خیال راحت نان بخرید / روش جدید خرید نان این بار با عابربانک آقای شاطر!»، که هردو نانوا هستند ضمن درخواست سهمیه کافی آرد برای نانوایی خود، عنوان کردند که سهیمه های نانوایی ها در نهایت بین خو نانوایی ها دست به دست شده و به صورت نان به مردم داده می شود و این عبارت که آرد توسط نانوایی ها قاچاق می شود صحت ندارد. متن این پیام این خوانندگان را در ادامه بخوانید، اندک تغییر و ویرایش در متن اصلی با هدف روانی خوانش و انتقال بهتر مفهوم صورت گرفته است:

باسلام و احترام جلیل محمدی جانباز جنگ تحمیلی هستم، در سال ۹۳ اقدام احداث نانوایی بربری درشهرک صنعتی پردیس بلوار خرمدشت کردم. سهمیه آردی که ازسوی اداره صنعت معدن شهرستان پردیس تخصیص داده شده، کفاف نمی دهد.

مصرف پخت روزانه ما در این نانوایی ۱۲ کیسه است، متاسفانه سهمیه روزانه ۸کیسه به ما اختصاص یافته که جواب گو نیست. ساکنان منطقه تولیدی و صنعتی کارکنان وکارگران کارخانه ها با تهیه نان مصرفی روزانه خود با مشکل مواجه هستند از مسئولین مربوطه تقاضا دارم رسیدگی کنند.

باتشکر جلیل محمدی

باسلام، آن گونه که مسئولین محترم فکر می کنند نیست؛ اعلام می کنند آرد خارج شبکه توضیح می شود، آیا خارج از کشور توضیح می شود؟ نه. بنده ۴۲ سال با این شغل کمرشکن (ناوایی) جان دادم. نانوایی در محله های کم جمعیت، پخت کمتری دارد. نسبت سهمیه محله های پرجمعیت که پخت بیشتری دارند باید متفاوت باشد. شاید نانوایان یه درصد از آردباقی مانده سهمیه تخصیص یافته را به نانوا هم جوار بدهد ولی باز آن آرد هم دوباره صرف پخت نان می شود وبه دست مصرف کنند می رسد. این گونه که مسئولین محترم تبلیغ و نانوا را متهم می کنند، انصاف نیست. بنده سال ۹۶ کربلابودم آرد های ایران دیدم نانوایان عراقی پخت می کردند. سوال کردم که چگونه آرد ایران به دستشان می رسد، گفتند خوددولت ایران نمایندگی زده، پس نانوایان ایرانی قاچاق نبرده اند.

سهراب محمدی

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : قیمت طلا و سکه در شروع چهارمین روز هفته با افزایش بازگشایی شد.

اخبار سلامت

سینما در سینما