ویژگی انقلابی آیفون ۱۶ چیست؟

اقتصاد ۱۰۰ - طبق شایعه جدید، آیفون ۱۶ به کلی فارغ از دکمه فیزیکی سنتی است و به جای آن دکمه خازنی دارد.

ویژگی انقلابی آیفون ۱۶ چیست؟

به گزارش گروه دانش و فناوری، اکانومیک دیلی نیوز به نقل از زنجیره تامین نوشت اپل سفارشاتی را به گروه تایوانی ASE داده که نشان می‌دهد آیفون ۱۶ دکمه خازنی دارد.

این کار فراتر ازافزودن دکمه اکشن به مدل‌های غیر پرو آیفون ۱۶ یا افزودن دکمه جدید ضبط است که پیشتر درباره آن اطلاع رسانی شد.

اگر این شایعه درست باشد نشان می‌دهد اپل به سمت استفاده جامع‌تر از فناوری خازنی برای جایگزینی با دکمه‌های مکانیکی سنتی گام بر می‌دارد.

سفارش ذکر شده در این گزارش شامل یک ماژول جدید سیستم در بسته (SiP) است که برای جایگزینی دکمه‌های مکانیکی سنتی آیفون ۱۶ طراحی شده است.

به طور خاص، گزارش اشاره می‌کند که اپل قصد دارد دکمه‌های پاور و صدا را با دکمه‌های خازنی جایگزین کند.

برای رسیدن به این هدف، اپل به دو "ماژول بسته در سطح سیستم" نیاز دارد که دکمه‌های خازنی و موتورهای Taptic Engine را ادغام کرده و بازخورد لمسی را قادر می‌سازد تا احساس فشار دادن دکمه‌های فیزیکی را شبیه‌سازی کند.

این امر تغییر قابل توجهی را در طراحی و تعامل کاربر با آیفون نشان می‌دهد.

اگر گزارش دقیق باشد، طراحی جدید دکمه‌های آیفون ۱۶ شامل هیچ قطعه متحرکی نخواهد بود.

در عوض، دکمه‌ها لمس شما را تشخیص می‌دهند و بازخورد لمسی را برای سیگنالی که ورودی شما ثبت شده است، ارائه می‌دهند. این تغییر دکمه‌ها را در طول زمان بادوام‌تر می‌کند، زیرا در برابر سایش و پارگی آسیب‌پذیرتر خواهند بود.

علاوه بر این، عدم وجود شکاف در طراحی دکمه به این معنی است که زباله و گرد و غبار کمتر در پشت محفظه دکمه به دام می‌افتند و این امر دوام و قابلیت اطمینان دستگاه را بیشتر می‌کند.

 

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما