باتری‌های متفاوت برای آیفون سری ۱۶

اقتصاد ۱۰۰ - کمپانی بزرگ اپل پتنت‌های جدیدی را ارائه کرده که نشان می‌دهد می‌توان بدون تغییر سایز ظرفیت باتری را افزایش داد. نکته جالب اینجاست که سری آیفون 16 ممکن است با باتری‌های بزرگتر عرضه شود.

باتری‌های متفاوت برای آیفون سری ۱۶

به گزارش گروه دانش و فناوری،اپل یک پتنت جدید ارائه کرده که نشان می‌دهد می‌توانند ظرفیت باتری را بدون بزرگتر شدن ابعاد، افزایش دهند. دستگاه‌های اندرویدی اخیراً با فناوری‌های جدید شارژ سریع و ظرفیت باتری بالا ارائه می‌شوند؛ بطوریکه ظرفیت باتری بیش از 5000 میلی‌آمپر ساعت امری عادی تلقی می‌شود اما اکنون اپل هم در تلاش است تا باتری‌های با ظرفیت‌تری را در گوشی‌های خود بگنجاند.

پتنت جدید اپل با نام «سلول‌های باتری با زبانه‌ها در زاویه راست» نشان می‌دهد که ظرفیت باتری‌های جدید اپل را می‌توان بدون بزرگ‌کردن اندازه باتری، افزایش داد. این پتنت ابتدا در سپتامبر 2021 ثبت و در 26 مارس 2024 منتشر شد. این کمپانی در حال تحقیق بر روش‌هایی مانند غشاها و اجزای باتری تاشو برای افزایش عمر باتری بوده است.

علاوه بر این، پتنت جدید اپل نشان می‌دهد که کانکتور باتری آیفون‌های آینده می‌تواند چیزی متفاوت‌تر از آنچه تا کنون با آن مواجه بودیم، باشد. اپل همچنین اعلام کرد که دستیابی به یک باتری با ظرفیت بالا با مکان‌های تب در باتری ارتباط دارد. او این موضوع را به شکل زیر توضیح می‌دهد:

در حالی که یک مجموعه از اتصال دهنده ها ممکن است شامل زبانه هایی باشد که از یک سطح در جهت اول امتداد می‌یابند، مجموعه دیگر اتصال دهنده ها ممکن است شامل زبانه هایی باشد که از سطحی بطور قابل ملاحظه ای عمود بر جهت اول امتداد دارند. این ممکن است نه تنها مشکلات مربوط به محدودیت فضا را برطرف کند، بلکه ممکن است باعث بهبود مقاومت در سراسر سلول شود که می‌تواند کارایی باتری را نیز بهبود بخشد.

سری آیفون 16 ممکن است با باتری های بزرگتر عرضه شود

از آنجایی که اپل به تازگی این پتنت را منتشر کرده است، داشتن فناوری باتری جدید با سری آیفون 16 آسان نیست. با این حال، اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی اپل پیش برود، آیفون‌های با باتری‌های بزرگ تر ممکن است به زودی در دسترس قرار بگیرند. مک آبزرور همچنین اشاره کرد که باتری جدید می‌تواند در سری آیفون 16 قرار بگیرد.

انتهای پیام

منبع : تکراتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما