کشاورزان قربانیان اصلی تورم !

اقتصاد 100: بخش کشاورزی در تابستان ۱۴۰۱ بیشترین تورم فصلی، نقطه به نقطه و سالانه را متحمل شده است.

کشاورزان قربانیان اصلی تورم !

به گزارش گروه کسب و کار اقتصاد 100؛ مرکز آمار طی گزارشی ، وضعیت شاخص قیمت تولیدکننده در فصل تابستان ۱۴۰۱ را تشریح کرد. این گزارش نشان می‌دهد که در فصل تابستان ١٤٠١، درصد تغییرات شاخص قیمت کل تولیدکننده نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ٧,١ درصد برآورد شده که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (١٥.٨ درصد)، ٨.٧ واحد درصد کاهش داشته است.

در این فصل، شاخص قیمت کل تولیدکننده ٦٧١,٠ برآورد شده بود که نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ٧.١ درصد، نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٤٣.٢ درصد و در چهارفصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) ٣٩.٩ درصد افزایش داشته است.

در فصل تابستان ١٤٠١، درصد تغییرات شاخص قیمت کل تولیدکننده نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ٧,١ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (١٥.٨ درصد)، ٨.٧ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان به ازای تولید محصولاتشان در داخل کشور، در فصل تابستان ١٤٠١ نسبت به فصل قبل، ٧.١ درصد افزایش دارد.

در این فصل بیش­ترین تورم فصلی با ١٧.٥ درصد مربوط به گروه «کشاورزی» و کم‌ترین تورم فصلی با ٢.٤ درصد مربوط به گروه «تولید، انتقال و توزیع برق» است.

انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما