اختصاصی اقتصاد 100/عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس یازدهم

2میلیارد از60میلیارددلاری که به واردات اختصاص می دهید، خرج واردات خودرو کنید

اقتصاد 100-عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس یازدهم گفت:مجلس در راستای حمایت از تولید ملی، سلامت مردم و جلوگیری ازهدر رفت انرژی، قانونی را برای واردات خودروهای کار کرده مصوب کرد، حالا دولت باید بسم الله بگوید و ادامه آنرا انجام دهد.

2میلیارد از60میلیارددلاری که به واردات اختصاص می دهید، خرج واردات خودرو کنید

عبدالناصر درخشان نماینده ایرانشهر در مجلس یازدهم افزود: از یک طرف می گویند 50 هزار خودرو درگمرکات کشور است و 130هزار خودرو ثبت سفارش شده ،اما شاهدیم مردم باید سوار خودروهایی شوند که دوست ندارند و کیفیت لازم را ندارد.

وی تصریح کرد:مصرف کننده باید در استفاده از کالا آزاد باشد،چرا باید یک نفر را مجبور کنیم سوار ماشینی بشود که رضایت ندارد.

عضوکمیسیون صنایع و معادن درخصوص اینکه گفته می شود برای واردات خودرو ارز تخصیص داده نمی شود گفت: بانک مرکزی می گوید سالیانه بالای 60 میلیارد دلار واردات برای کالای مختلف دارد،  خودرو هم کالا است و بهتر است 2 میلیارد دلار برای این امر اختصاص داده شود.

وی با تاکید بر اینکه واردات خودرو مصرف بنزین را کاهش می دهد افزود: با اجرای مصوبه مجلس آمار تصادفات و مرگ ومیر کاهش می یابد و بنزین به عنوان سرمایه ملی حفظ می شود.

نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: دولت زمانی که ارز 30 هزار تومان بود می ترسید با واردات خودرو قیمت دلار بیشتر شود، ولی دیدیم خودرو وارد نشد ارز هم به بالای 60 هزار تومان رسید.

عضو کمیسیون صنایع  معادن مجلس یاد آور شد:وارد نشدن خودرو راهی برای حمایت از تولید ملی نیست ما زمانی از تولید ملی می توانیم حمایت کنیم که یک رقیب قدرتمند کنار تولیدات داخلی باشد تا به ارتقای محصول کمک کند.بطور مثال خودروی دنای سال 99 با تولید 1402 تفاوتی نداردوهمه مشابه هم هستند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما