جشنواره لیموی کرمانشاه؛

جشنواره لیمو در عمارت «خسرو» قصرشیرین

اقتصاد 100- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برگزاری جشنواره لیمو درقصرشیرین خبر داد.

 جشنواره لیمو در عمارت «خسرو» قصرشیرین

به گزارش گروه گردشگری اقتصاد 100،  جشنواره های محلی حلقه مفقود گردشگری در استانها است و میتواند تعداد زیادی گردشگر حتی به مدت دو تا پنج سال پس از برگزاری آن جذب کند.این گفته علی صابر در نشست ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه است.

به گفته این مسئول جشن انار نمونه موفقی بوده و باعث ورود بخش قابل توجهی گردشگر به منطقه اورامانات شده است.

صابر افزود: یکی از این ظرفیت ها لیموی قصرشیرین است که از نظر کیفیت در کشور معروف است.

لیمو شیرین در قصرشیرین

وی با اشاره به وجود ۲۰۰ هکتار باغ لیمو شیرین در شهرستان قصرشیرین، خاطرنشان کرد: در این راستا برنامه برگزاری جشنواره لیمو را در شهرستان قصرشیرین با برنامه های متنوع در دستور کار قرار داده ایم.

صابر زمان برگزاری این جشنواره را اواخر آبان اعلام کرد و گفت: در این جشنواره راه اندازی کارناوال های شادی شامل عروسک ها، موسیقی محلی و رونمایی تندیسی از لیمو را خواهیم داشت.

وی با تاکید براینکه این جشنواره قرار است طی سالهای آینده نیز تداوم پیدا کند، افزود: برپایی غرفه کودک، رژه شبانه کارناوال ها و آتش بازی، نصب بنرها و تولید محتوا و ... از برنامه های مهم این رویداد خواهد بود.

به گفته این مسئول در حاشیه این جشنواره کلاس هایی در خصوص مرکبات برگزار می شود.

معاون گردشگری استان با بیان اینکه معرفی محصولات و جاذبه های گردشگری قصرشیرین از اهداف مهم برگزاری این جشنواره است، گفت:   محل برگزاری جشنواره عمارت خسرو خواهد بود.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: مدتی است موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش معاملات طلا چالش‌هایی را در فضای مجازی به دنبال…

اخبار سلامت

سینما در سینما