گازپروم: پر کردن ذخایر گاز اروپا در زمستان آتی غیرممکن است

اقتصاد100- ابرشرکت گاز طبیعی گازپروم روسیه روز سه شنبه اعلام کرد اروپا برای پر کردن مجدد ذخایر گاز طبیعی خود پیش از زمستان آینده کار دشواری خواهد داشت.

گازپروم: پر کردن ذخایر گاز اروپا در زمستان آتی غیرممکن است

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از رویترز، گازپروم در تلگرام اعلام کرد، پر کردن دوباره ذخایر گاز اروپا به سطح پیش از زمستان 2022/2023 می‌تواند برای شرکت‌های اروپایی «یک کار غیرممکن» باشد.

گازپروم تاکید کرد که با توجه به تصمیمات سیاسی با هدف امتناع از واردات گاز روسیه از طریق خط لوله، انجام این کار بسیار دشوار خواهد بود، و حجم گاز موجود در بازار اروپا تا حد زیادی تحت تاثیر رقابت برای گاز طبیعی مایع (LNG) خواهد بود.

مدت کوتاهی پس از تهاجم روسیه به اوکراین در سال گذشته، گازپروم عرضه گاز از طریق خط لوله به بسیاری از اعضای اتحادیه اروپا را قطع کرد یا به میزان قابل توجهی کاهش داد و خواستار پرداخت به روبل شد که بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا از رعایت آن خودداری کردند. گازپروم همچنین بارها عرضه گاز از طریق خط لوله نورد استریم به آلمان را به دلیل عدم توانایی در تعمیر توربین ها با انتقاد از تحریم های غرب کاهش داده یا متوقف کرده است.

بر اساس داده‌های موسسه زیرساخت گاز اروپا، در پایان دوره زمستانی، تاسیسات ذخیره‌سازی در سراسر اتحادیه اروپا تا 16 آوریل به میزان 56.54 درصد پر بود. این میزان بسیار بالاتر از میانگین پنج ساله و میزان گاز موجود در ذخایر در پایان دو زمستان قبلی است.

برخلاف انتظارات اولیه، زمستان 2022/2023 به طرز شگفت انگیزی مساعد پیش رفت، اما بحران انرژی تمام نشده و اروپا هنوز از بحران خارج نشده است.

علیرغم عوامل نزولی کوتاه مدت و قیمت نسبتا پایین گاز طبیعی در ماه‌های اخیر، معاملات آتی طولانی‌تر قیمت‌های شاخص اروپا در هفته‌های اخیر افزایش یافته است، که نشان می‌دهد بازار در مورد تامین گاز اروپا برای زمستان آینده نگران است. نزدیک‌ترین قیمت‌های آتی حدود 46 دلار (43 یورو) در هر مگاوات ساعت برای هفته‌ها باقی مانده است، زیرا زمستان به پایان رسید، هوا گرم‌تر شد و ذخایر در سایت‌های ذخیره‌سازی گاز اروپا در بالاترین حد خود برای پایان یک دوره زمستانی در یک دهه اخیر است.

با این حال، معاملات آتی دسامبر در این ماه افزایش یافته است، که نشان دهنده نگرانی های مداوم در مورد پر کردن مجدد ذخایر اروپا پیش از زمستان آینده و عدم اطمینان در مورد در دسترس بودن تاسیسات هسته‌ای فرانسه است.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما