رایزنی آلمان با عراق بر سر امکان واردات گاز طبیعی

اقتصاد100- صدراعظم آلمان روز جمعه گفت برلین در تلاش برای تنوع بخشیدن به منابع انرژی خود برای جایگزینی کاهش محموله های سوخت فسیلی روسیه، در حال مذاکره با عراق بر سر احتمال واردات گاز طبیعی از این کشور نفت‌خیز است.

رایزنی آلمان با عراق بر سر امکان واردات گاز طبیعی

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از رویترز، اولاف شولتس در کنفرانس خبری مشترک با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق، در برلین به خبرنگاران گفت: «ما همچنین در مورد انتقال احتمالی گاز طبیعی به آلمان صحبت کردیم و توافق شد که در تماس نزدیک باشیم.»

شولتس جزئیات بیشتری در مورد حجم گازی که آلمان امیدوار است از عراق وارد کند، ارائه نکرد.

السودانی گفت که بغداد فرصت هایی را به شرکت های آلمانی برای سرمایه‌گذاری در استفاده از گاز طبیعی عراق و گاز تولید شده به عنوان محصول جانبی از تولید نفت ارائه کرده است و افزود که عراق می خواهد گاز را از طریق خط لوله از طریق ترکیه به اروپا برساند.

عراق به شعله ور کردن برخی از گازهای استخراج شده در کنار نفت خام ادامه می دهد، زیرا فاقد امکانات لازم برای تبدیل آن به سوخت برای مصارف محلی یا صادرات است.

آلمان که پیش‌تر 55 درصد از واردات گاز خود را از روسیه تامین می کرد، پس از معامله با قطر و ایالات متحده، به دنبال تنوع بخشیدن به واردات گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) برای جلوگیری از اتکای شدید به چند صادرکننده است.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما