کمک 170 میلیون دلاری آمریکا به ونزوئلا

اقتصاد100- ایالات متحده روز جمعه در یک کنفرانس خیریه متعهد شد که بیش از 171 میلیون دلار کمک بشردوستانه و بودجه توسعه برای کمک به مردم ونزوئلا که تحت تاثیر بحران اقتصادی و سیاسی این کشور آمریکای جنوبی قرار دارند اختصاص دهد.

کمک 170 میلیون دلاری آمریکا به ونزوئلا

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از رویترز، بر اساس آمارهای سازمان ملل متحد، حدود 7 میلیون نفر در نتیجه بحران ونزوئلا در سال های اخیر از این کشور گریخته‌اند و اکثر آنها اکنون در سراسر آمریکای لاتین و منطقه دریای کارائیب پراکنده شده اند. بسیاری در دسترسی به خدمات اولیه، غذا و شغل رسمی با مشکل مواجه هستند.

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد در کنفرانسی در بروکسل گفت: «این بودجه جدید به تامین غذا، مراقبت های بهداشتی، سرپناه اضطراری و دسترسی به خدمات قانونی و حفاظتی کمک می کند.»

آژانس توسعه انسانی ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد که 84 میلیون دلار از این بودجه به کمک‌های بشردوستانه اختصاص خواهد یافت که به ونزوئلایی‌هایی که در این کشور باقی مانده‌اند کمک مستقیم می‌کند، در حالی که 31 میلیون دلار از آن برای کمک به ادغام اقتصادی ونزوئلایی‌هایی که به کلمبیا و اکوادور گریخته‌اند استفاده خواهد شد.

این آژانس افزود که 56 میلیون دلار باقیمانده از تعدادی از برنامه های بشردوستانه برای ونزوئلا و جوامع میزبان مردم ونزوئلا حمایت می‌کند، که پناهگاه های اضطراری، دسترسی به مراقبت های بهداشتی و حفاظت از گروه های آسیب پذیر را پوشش خواهد داد.

این کمک مالی به دنبال اعلامیه واشنگتن در ماه سپتامبر مبنی بر ارائه نزدیک به 376 میلیون دلار کمک بشردوستانه به ونزوئلایی ها صورت گرفت.

ایالات متحده از اپوزیسیون ونزوئلا حمایت می‌کند و مجلس قانونگذاری موازی این کشور را به رسمیت می‌شناسد و آنچه را که دیکتاتوری نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور سوسیالیست می‌نامد، محکوم می‌کند.

در زمان دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، ایالات متحده تحریم های خود را علیه این کشور آمریکای جنوبی تشدید کرد. دولت ترامپ وجوه دولت ونزوئلا در بانک فدرال رزرو نیویورک را مسدود و توقیف نمود و سپس از آن برای حمایت از قانونگذاران مخالف مادورو استفاده کرد.

دولت مادورو با آنچه مداخله خارجی آمریکا در سیاست خود می‌نامد مخالف است و اعلام کرده که اپوزیسیون بودجه‌هایی را که می‌توان از آن برای حمایت اجتماعی و پزشکی استفاده کرد، به سرقت برده‌اند.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما