صادرات نفت ونزوئلا به ایالات متحده دوبرابر می‌شود

اقتصاد100- تنها شرکت آمریکایی که در حال حاضر مجاز به انجام تجارت در ونزوئلا است، از دولت این کشور خواسته است تا رسوبات دریاچه ماراکایبو را پاکسازی کند تا امکان بارگیری بیشتر نفت خام در نفتکش‌ها بدون خطر زمین‌گیر شدن وجود داشته باشد.

صادرات نفت ونزوئلا به ایالات متحده دوبرابر می‌شود

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از بلومبرگ، این پاکسازی مقدار نفت خامی را که شرکت شورون می تواند صادر کند، تقریبا دو برابر می کند. در حال حاضر، شورون برای اندازه گیری میزان رسوب انباشته شده در کف دریاچه هزینه کرده است.

اگر دریاچه پاکسازی شود، شورون می تواند تا 400 هزار بشکه نفت خام را در نفتکش های خود بارگیری کند که از حداکثر 250 هزار بشکه فعلی بیشتر است. این شرکت که ارسال نفت خام ونزوئلا به خارج از کشور را در ژانویه آغاز کرد، آن را برای پالایشگاه های آمریکا تامین می کند.

نفت خام سنگین ونزوئلا مورد توجه پالایشگاه های ساحل خلیج مکزیک است که تا همین اواخر به دنبال گریدهای سنگین روسیه بودند. دسامبر گذشته، گزارش شد که چندین پالایشگاه در تلاش برای دستیابی به نفت خام کمیاب ونزوئلا هستند.

دولت بایدن تحریم‌های ونزوئلا را کاهش داد تا به شورون اجازه دهد کار خود را در ونزوئلا از سر بگیرد، زمانی که دسترسی به نفت خام سنگین روسیه به دلیل تحریم‌های جدید قطع شد.

در ماه نوامبر، دولت به شورون مجوز شش ماهه برای فعالیت در ونزوئلا تحت سرمایه گذاری مشترک با شرکت ملی نفت ونزوئلا (PDVSA) اعطا کرد. سود حاصل از فروش نفت خام ونزوئلا صرف پرداخت بدهی آن به شورون می شود و سود دولت ونزوئلا را تقویت نمی کند.

طبق اسناد بخش حمل و نقل، ماه گذشته، شورون نفت خام را از ونزوئلا با نرخ حدود 100 هزار بشکه در روز حمل کرد و حدود 3 میلیون بشکه در ماه صادر نمود.

اکنون، شرکت‌های دیگری نیز خواستار مجوز برای فعالیت در ونزوئلا هستند، و این شامل شرکت‌های غیرآمریکایی مانند رپسول و انی اروپایی می‌شود که همگی بدهی‌های تسویه‌نشده با شرکت ملی نفت ونزوئلا دارند.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.
باز