ایران برای اتصال بنادر جنوبی به آسیای میانه به دنبال سرمایه گذار

اقتصاد 100- معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در مذاکره با رئیس شورای بین دولتی حمل و نقل کشور‌های مشترک المنافع از آمادگی ایران برای ترانزیت یک میلیون تن کالا از آسیای مرکزی و جذب سرمایه گذاران در بنادر جنوبی کشورمان خبر داد.

ایران برای اتصال بنادر جنوبی به آسیای میانه به دنبال سرمایه گذار

شهریار افندی زاده در نشست با بوری کریم‌اف رئیس شورای بین دولتی حمل و نقل کشور‌های مشترک المنافع با اشاره به هدف‌گذاری ترانزیت ۲۰ میلیون تن کالا از ایران گفت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته با بررسی عملکرد ۱۱ ماهه امسال محمولات عبور، تسهیل و روان‌سازی ترانزیت با کشور‌های آسیای مرکزی وافی به مقصود نبوده و لازم است عملا هماهنگی‌های جامع و کامل صورت گیرد.
در ادامه این نشست، رئیس شورای بین دولتی حمل ونقل کشور‌های مشترک المنافع طرح ابتکاری اجرای "رالی بین المللی" را با هدف استحکام روابط تجاری، فرهنگی و ادبی را پیشنهاد و توسعه روابط با کشور‌های آسیای مرکزی را پراهمیت تلقی و بر تلاش در این خصوص تاکید کرد.
طرح ابتکاری "رالی بین المللی" هفتم فروردین ۱۴۰۲، آغاز و با عبور از کشور‌های تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، ترکمنستان، ارمنستان و بازدید از محور‌های مواصلاتی و مکان‌های زیارتی مسیر با برگزاری کنفرانس‌های علمی و اجرایی در پایتخت‌های کشور‌های مسیر پیشنهاد شد.
سخنرانی هیات‌های هریک از کشور‌ها و تبادل پیشنهادها، تجربیات و دانش حمل ونقلی از محور‌های برنامه رالی بین‌المللی است که با مشارکت نمایندگان بخش خصوصی و تشکل‌ها همراه خواهد بود.
افزایش میزان تردد میان ایران و ترکمنستان، تعیین وزارت خارجه به عنوان محور هماهنگی برگزاری رالی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای پذیرش سرمایه‌گذاری در بنادر جنوبی ایران، اعلام آمادگی تا ۱ میلیون تن ترانزیت کالا از سمت آسیای مرکزی از موارد مطرح شده دو طرف در ملاقات پیش گفته بوده است.

 
منبع : خبرگزاری صدا و سیما

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما