سوخت روسیه پس از تحریم، به سمت آسیا سرازیر شد

اقتصاد100- بر اساس داده‌های تجاری و ردیاب رفینیتیو رویترز، روسیه بیشتر جریان صادرات نفت‌کوره و گازوئیل خلاء (VGO) خود را حتی قبل از اجرایی شدن تحریم‌های اتحادیه اروپا بر فرآورده‌های نفتی روسیه در 5 فوریه به آسیا و خاورمیانه منحرف کرده بود.

سوخت روسیه پس از تحریم، به سمت آسیا سرازیر شد

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از اویل‌پرایس، بر اساس این داده‌ها، در ماه گذشته، اتحادیه اروپا کمتر از 5 درصد از نفت‌کوره و گازوئیل خلاء روسیه را دریافت کرد و یونان، لتونی و ایتالیا حجم کمی از این محصولات را وارد کردند. معامله‌گران معتقدند که این حجم‌ها می‌توانند به راحتی به مقاصد دیگر، عمدتا در آسیا، هدایت شوند.

بر اساس داده‌های مربوط به جریان تجاری، هند در دو ماه گذشته به عنوان خریدار بزرگ نفت‌کوره روسیه ظاهر شده است.

محموله های هدایت شده به آسیا و خاورمیانه به طور فزاینده ای از بارگیری و انتقال کشتی به کشتی (STS) استفاده می‌کنند، به ویژه در نزدیکی کالاماتا در یونان، سئوتا در اسپانیا و اسکاگن در دانمارک.

براساس داده‌های رفینیتیو، در ماه‌های اخیر جریان نفت‌کوره و گازوئیل خلاء روسیه به‌طور گسترده به سوی سنگاپور، مالزی، چین، کره جنوبی، امارات متحده عربی، ترکیه و سنگال منحرف شده‌ است.

تحریم اتحادیه اروپا بر واردات فرآورده‌های نفتی پالایش‌شده روسیه از روز یکشنبه، 5 فوریه اجرایی شد. این تحریم با سقف‌های قیمتی برای تحویل به کشورهای ثالث ترکیب شده است. اتحادیه اروپا سقف قیمتی 100 دلاری برای هر بشکه دیزل روسیه را تعیین کرده است، به این معنی که خریداران دیزل از کشورهای ثالث یا باید این سقف را رعایت کنند و گازوئیل را با قیمت 100 دلار در هر بشکه یا کمتر از آن خریداری کنند یا خدمات بیمه و مالی شرکت های غربی برای محموله‌ها را از دست بدهند.

اروپا به نوبه خود واردات سوخت خود از خاورمیانه و ایالات متحده را جهت آماده‌سازی برای این ممنوعیت افزایش داده است، اما درست پیش از اجرای تحریم، اروپا همچنان بزرگترین خریدار دیزل روسیه بود. اتحادیه اروپا پس از آغاز تحریم‌ها در روز یکشنبه مجبور است واردات سوخت از تامین‌کنندگان غیر روسی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما