قرارداد 8 میلیارد دلاری گازی بین ایتالیا و لیبی

اقتصاد100- جورجیا ملونی نخست‌وزیر ایتالیا روز شنبه از طرابلس بازدید کرد تا یک قرارداد 8 میلیارد دلاری گاز طبیعی با هدف افزایش عرضه انرژی به اروپا با وجود ناامنی و هرج و مرج سیاسی در این کشور شمال آفریقا منعقد کند.

قرارداد 8 میلیارد دلاری گازی بین ایتالیا و لیبی

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از رویترز، در طرابلس پیش از امضای قرارداد انرژی، ملونی با عبدالحمید الدبیبه نخست وزیر لیبی (رئیس دولت وحدت ملی) برای گفتگوهایی که بر مهاجرت از طریق دریای مدیترانه متمرکز بود ملاقات کرد.

فرحات بن قداره رئیس «شرکت ملی نفت لیبی» و کلودیو دسکالزی رئیس شرکت «انی» ایتالیا، هنگام امضای این قرارداد گفتند که 8 میلیارد دلار در بخش توسعه گاز طبیعی و همچنین انرژی خورشیدی و جذب کربن سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

کشورهای اروپایی سال گذشته به دلیل جنگ در اوکراین به طور فزاینده به دنبال جایگزینی گاز روسیه با منابع انرژی از شمال آفریقا و مناطق دیگر بوده‌اند.

ایتالیا از پیش در تامین گاز از الجزایر پیشتاز بوده و یک شراکت استراتژیک جدید در آنجا ایجاد کرده است که شامل سرمایه‌گذاری برای کمک به شرکت انرژی دولتی «سوناطراک» برای جبران سال‌ها کاهش تولید است.

بن قداره گفت که توافق 25 ساله گاز منجر به تولید 800 میلیون فوت مکعب در روز خواهد شد و آن را مهمترین سرمایه‌گذاری جدید در بخش انرژی لیبی در 25 سال گذشته خواند.

با این حال توافقات منعقد شده در طرابلس ممکن است به دلیل درگیری داخلی لیبی تضعیف شود، که این کشور را بین جناح های رقیب تقسیم کرده است که برای کنترل دولت رقابت می‌کنند و ادعاهای یکدیگر در مورد مشروعیت سیاسی را به چالش می‌کشند.

هرج و مرج در لیبی از زمان قیام سال 2011 که منجر به سرنگونی معمر قذافی شد، بخش اعظمی از کشور را در دست گروه‌های مسلح گذاشته است. چندین سال است که یک گروه نظامی کوچک ایتالیایی در لیبی مستقر شده است.

الدبیبه و ملونی اعلام کردند که در مورد مهاجرت غیرقانونی از لیبی به ایتالیا نیز گفتگو کرده‌اند. ناامنی و بی‌قانونی، لیبی را به مسیری بزرگ اما خطرناک برای مهاجرانی تبدیل کرده است که اغلب از طریق جزیره ایتالیایی لامپدوزا به دنبال رسیدن به اروپا هستند. سالانه صدها مهاجر در تلاش برای سفر جان خود را از دست می دهند. ملونی مقابله با مهاجرت غیرقانونی را در دستور کار حکومتی خود قرار داده و او این موضوع را در سفرهای اخیر خود به الجزایر و مصر مطرح کرده است.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما