پایان زمستان سخت اروپا/ بازگشت قیمت گاز در اروپا به سطوح پیش از آغاز جنگ اوکراین

اقتصاد100- قیمت گاز طبیعی در اروپا سال جدید را با کاهش آغاز کرد زیرا هوای معتدل تقاضا را محدود کرد و قیمت‌ها را به سطوح پیش از آغاز جنگ اوکراین رساند.

پایان زمستان سخت اروپا/ بازگشت قیمت گاز در اروپا به سطوح پیش از آغاز جنگ اوکراین

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از بلومبرگ، قیمت‌های آتی معیار گاز طبیعی تا 7.9 درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح از 21 فوریه رسید و روند سه هفته‌ کاهش قیمت ادامه یافت. پیش‌بینی‌های هواشناسی به دمای بالاتر از حد نرمال فصلی در بیشتر مناطق اروپا در دو هفته آینده اشاره می‌کنند که به این قاره کمک می‌کند تا با گذراندن زمستان از تخلیه زودهنگام ذخایر گاز خود جلوگیری نماید.

پس از یک سال نوسان شدید (با افزایش هزینه های انرژی در بحبوحه جنگ روسیه در اوکراین) بازار سال 2023 را با فشار کمتری آغاز کرد. قیمت گاز در ماه دسامبر حدود 47 درصد کاهش یافت زیرا اروپا توانست بسیاری از جریان های محدود شده گاز روسیه را با عرضه گاز طبیعی مایع (ال ان جی) جایگزین کند.

دماهای معتدل‌تر برای یک دوره طولانی، همراه با کاهش معمول تقاضای صنعتی در پایان سال، ممکن است به این منطقه کمک کند تا موجودی ذخایر را تا پایان فصل به خوبی حفظ کند. کاهش قیمت گاز همچنین برای اقتصاد اروپا که تحت فشار نرخ های بالای تورم قرار دارد، تسکین دهنده است.

اولاف شولتس صدراعظم آلمان گفت بحران انرژی ناشی از حمله ولادیمیر پوتین به اوکراین «یک آزمون دشوار» برای بزرگترین اقتصاد این قاره بود و از شهروندان خواست در ماه های آینده به صرفه جویی در انرژی ادامه دهند. بر اساس گزارش موسسه «زیرساخت گاز اروپا»، سطح ذخیره‌سازی گاز در آلمان در هفته گذشته به 90 درصد افزایش یافت، در حالی که میانگین پنج ساله 73 درصد در این زمان از سال بود.

شولتس در سخنرانی سال نو خطاب به مردم گفت: «پایانه‌های جدید واردات گاز طبیعی مایع، کشور ما و اروپا را برای درازمدت از گاز روسیه مستقل می‌کند.»

معاملات آتی گاز در هلند برای ماه آینده با 2.7 درصد کاهش به 74.28 یورو در هر مگاوات ساعت رسید. حجم کل معاملات به دلیل تعطیلات در بریتانیا کمتر بود. قیمت برق نیز کاهش یافت و قیمت آتی ماه آینده در آلمان 4.5 درصد کاهش یافت.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما