رایزنی گویان با دولت‌ها و نهادهای جهانی برای اکتشاف نفت

اقتصاد100- عرفان علی رئیس جمهور گویان روز دوشنبه اعلام کرد که این کشور در حال مذاکره با قطر، بریتانیا، امارات متحده عربی و هند در مورد امکان تخصیص بلوک های فراساحلی برای اکتشاف نفت و گاز در یک دور مناقصه در سال جاری است.

رایزنی گویان با دولت‌ها و نهادهای جهانی برای اکتشاف نفت

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از رویترز، کوچک‌ترین کشور آمریکای جنوبی با بیش از 11 میلیارد بشکه نفت و گاز کشف شده به عنوان یک منطقه نفت‌خیز با رشد سریع در جهان ظاهر شده است. گویان مناقصه مناطق اکتشاف فراساحلی را برنامه‌ریزی و اعلام کرده است که مذاکرات در سطح دولتی را با شرکت های ملی نفت در نظر خواهد گرفت.

گویان تا اواسط آوریل از شرکت های انرژی برای یک دور مناقصه رقابتی که شامل 14 منطقه کم‌عمق و آب‌های عمیق می‌شود، دعوت خواهد کرد. این کشور به طور جداگانه، مذاکراتی با سایر کشورها بر سر تخصیص مستقیم بخشی از مناطق نفت‌خیز داشته است.

آقای علی در حاشیه یک کنفرانس انرژی در ترینیداد و توباگو گفت: «ما با چندین گزینه کار کرده‌ایم. ما یک دور مناقصه به صورت علنی برگزار کرده‌ایم و به دنبال همکاری در سطح دولت‌ها هستیم.»

علی در اوایل این ماه از هند بازدید کرد و در آنجا شرکت‌ها را تشویق نمود تا در این مناقصه شرکت کنند و با دولت هند برای تخصیص بلوک به شرکت‌های دولتی و قراردادهای احتمالی عرضه نفت به این کشور آسیایی مذاکره کرد.

علی گفت زمانی که نخست وزیر سابق بریتانیا بوریس جانسون سال گذشته با او در گویان ملاقات کرد، آنها درباره فرصت های سرمایه‌گذاری در بخش انرژی بحث کردند.

علی افزود: «در محیطی که ما در حال فعال هستیم، باید تمام گزینه‌ها را روی میز نگه دارید.»

استوارت یانگ، وزیر انرژی ترینیداد و توباگو در همان کنفرانس، پیشنهاد اتحاد انرژی کارائیب با کشورهای همسایه شامل گویان و سورینام را مطرح کرد.

او در کنفرانس انرژی ترینیداد و توباگو 2023 گفت که این اتحاد می‌تواند منابع نفت و گاز را از گویان، ونزوئلا و سورینام به ترینیداد که در حال حاضر ظرفیت پالایش و صادرات مازاد دارد بیاورد.

یانگ گفت که همه‌گیری کووید19 و جنگ اوکراین نشان داد که منطقه کارائیب باید به تنهایی ایستادگی کند. وی افزود که ترکیب منابع جدید در گویان و سورینام با ظرفیت ترینیداد و توباگو فرصتی را برای منطقه فراهم می‌کند تا نقش بیشتری در تامین انرژی جهانی ایفا کند.

علی همچنین خواستار همکاری کشورهای کارائیب برای مقابله با کمبود سرمایه در کشورهای در حال توسعه جهت بهره‌برداری از ثروت هیدروکربنی آنها شد.

او گفت که برخی از کشورها برنامه های انرژی تجدیدپذیر را بدون درک تاثیر آن بر تولیدکنندگانی مانند گویان پیش می برند.

علی خاطرنشان کرد که علیه انرژی تجدیدپذیر استدلال مطرح نمی‌کند، اما به پیامدهای اقتصادی بالقوه و عدم حمایت نهادهای جهانی اشاره کرد.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما