آغاز احداث نخستین تاسیسات تولید هیدروژن سبز در فنلاند

اقتصاد100- اپراتور P2X Solutions اعلام کرد که ساخت اولین تاسیسات تولید هیدروژن سبز در مقیاس صنعتی فنلاند روز جمعه آغاز شد.

آغاز احداث نخستین تاسیسات تولید هیدروژن سبز در فنلاند

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از رویترز، هیدروژن سبز با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و تجزیه آب (به عناصر سازنده آن یعنی اکسیژن و هیدروژن) توسط فرایند برقکافت (الکترولیز) تولید می‌شود و یک منبع انرژی کلیدی در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند به اروپا در پایان دادن به وابستگی خود به انرژی روسیه و کاهش انتشار کربن کمک نماید.

چندین کشور و شرکت اخیرا سرمایه‌گذاری در تولید هیدروژن سبز را اعلام کرده‌اند، اما تعداد کمی از برنامه‌ها در مراحل پیشرفته قرار دارند.

P2X Solutions، یک شرکت خصوصی فنلاندی، سال گذشته اعلام کرد که حدود 70 میلیون یورو (76 میلیون دلار) در کارخانه تولید هیدروژن و متان مصنوعی در هارجاوالتا، جنوب غربی فنلاند، سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

اسا هارمالا، رئیس این شرکت در بیانیه ای گفت: «تاسیساتP2X Solutions پس از تکمیل در سال 2024، بازار هیدروژن سبز فنلاند را ایجاد خواهد کرد.»

فنلاند در ژوئن گذشته اعلام کرد که قصد دارد شبکه انتقال هیدروژن خود را برای کمک به کاهش انتشار کربن و تقویت امنیت بلندمدت منابع انرژی خود پس از تصمیم برای توقف استفاده از گاز روسیه به دلیل جنگ در اوکراین، ایجاد کند.

میکا لینتیلا وزیر اقتصاد فنلاند در حاشیه اعلام آغاز احداث این پروژه گفت: «ساخت واقعی پروژه‌های هیدروژنی که از اینجا آغاز می‌شود، بخشی از تغییرات مثبتی است که در صنعت انرژی در حال انجام است که در حال حاضر تحت الشعاع بحران انرژی قرار گرفته است.»

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز