سرمایه‌گذاری غول نفتی عربستان در بخش قطعات خودرو

اقتصاد100- شرکت‌های خودروسازی «رنو» فرانسه و «جیلی» چین در حال کار برای نهایی کردن قراردادی هستند تا آرامکو عربستان را به عنوان یک سرمایه‌گذار و شریک برای توسعه و عرضه موتورهای بنزینی و فناوری های هیبریدی وارد عمل کنند.

سرمایه‌گذاری غول نفتی عربستان در بخش قطعات خودرو

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از رویترز، این سه شرکت اعلام کردند که ابرشرکت نفت عربستان سعودی در بحث‌های پیشرفته‌ای برای تصاحب سهمی تا 20 درصد در شرکت فناوری قطعات خودروی جیلی-رنو که از پیش از تاسیس معرفی شده، اما هنوز نامش فاش نشده است، شرکت داشته است.

شرکت های بزرگ نفتی در سال های اخیر با خودروسازان برای توسعه سوخت‌های پاک و موتورهای هیدروژنی کار کرده‌اند.

اما در صورت توافق، آرامکو اولین تولیدکننده بزرگ نفت خواهد بود که در تجارت خودرو سرمایه‌گذاری می‌کند، زیرا افزایش خودروهای برقی باعث کاهش تقاضا برای سوخت های فسیلی خواهد شد.

بر اساس سند تهیه شده توسط این شرکت‌ها و مشاهده شده توسط رویترز، هدف این است که در سال جاری یک شرکت قطعات خودرو با ظرفیت تولید بیش از 5 میلیون «موتور و گیربکس کم آلاینده و هیبریدی» در سال تاسیس شود.

این شرکت‌ها به رویترز گفتند که با در اختیار داشتن 20 درصد سهام این شرکت تازه تاسیس توسط آرامکو، رنو و جیلی هر کدام 40 درصد در این سرمایه گذاری مشترک سهم دارند که ترکیبی از تولید موتور احتراقی فعلی خودروساز فرانسوی با فناوری بنزینی و هیبریدی جیلی است.

در این سند آمده است که آرامکو همچنین به تحقیق و توسعه فناوری های قطعات خودرو، به ویژه راه‌کارهای کربن‌زدایی و فناوری های نسل بعدی هیدروژن کمک خواهد کرد.

سال گذشته آرامکو اعلام کرد که با شرکت هیوندای برای بررسی سوخت‌های پیشرفته‌ای که می‌توانند در موتورهای هیبریدی برای کاهش انتشار دی‌اکسید کربن مورد استفاده قرار گیرند، همکاری می‌کند.

یکی از افراد مطلع گفت که قرارداد آرامکو با جیلی و رنو همچنان نیازمند تایید هیات مدیره این خودروسازان است. یکی از منابع گفت که این سه شرکت در حال کار برای تکمیل یک توافق‌نامه در هفته های آینده هستند.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما