روسیه غرب را با هیتلر مقایسه کرد

اقتصاد100- وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت که ایالات متحده ائتلافی از کشورهای اروپایی را برای حل «مسئله روسیه» به همان شیوه‌ای که آدولف هیتلر به دنبال «راه‌حل نهایی» برای ریشه کن کردن یهودیان اروپا بود، تشکیل داده است. در اوکراین، وزیر داخله این کشور بر اثر سانحه هوایی درگذشت.

روسیه غرب را با هیتلر مقایسه کرد

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از رویترز، سرگئی لاوروف که سال گذشته با اظهاراتی درباره هیتلر خشم بین‌المللی را برانگیخته بود، گفت که واشنگتن از همان تاکتیک ناپلئون و نازی‌ها در تلاش برای تحت سلطه درآوردن اروپا برای نابودی روسیه استفاده می‌کند.

در آن سوی مرزهای روسیه، وزیر کشور اوکراین و یک کودک در میان حداقل 14 کشته روز چهارشنبه بر اثر برخورد یک بالگرد با یک مهدکودک در حومه کیف بودند.

ده ها نفر دیگر از جمله تعدادی کودک زخمی و بسیاری از آنها دچار سوختگی شدند. بالگرد «سوپر پوما» ساخت فرانسه بر اثر مه غلیظ در برواری در حومه شرقی کیف دچار سانحه شد و در محوطه مهدکودک سقوط کرد.

سرویس‌های اورژانس اوکراین اعلام کردند که در مجموع 14 نفر کشته شده‌اند. سازمان های دولتی پیش از این تعداد تلفات بیشتری را تا 18 نفر منتشر کرده بودند.

دنیس موناستیرسکی، وزیر کشور که در بالگرد حضور داشت، در میان کشته شدگان بود. او بلندپایه ترین مقام اوکراینی محسوب می‌شود که از زمان آغاز جنگ در فوریه سال گذشته جان باخته است.

هلیب، یک ساکن محلی 17 ساله، به رویترز گفت: «ما افراد مجروح را دیدیم، کودکان را دیدیم. اینجا مه زیادی بود، همه چیز در اطراف پخش شده بود. صدای فریاد می شنیدیم، به سمت آنها دویدیم. ما کودکان را برداشتیم و از روی حصار رد کردیم تا از مهدکودک که آتش گرفته بود دور کنیم.»

ویتالی، 56 ساله، گفت: «دیدم بالگرد به سرعت سقوط کرد و قبل از پرتاب شدن آوارها به سوی ساختمان، روی محوطه مهد کودک سقوط کرد.»

رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی دستور داد تحقیقاتی درباره آنچه که به گفته او یک «تراژدی وحشتناک» است انجام شود. او در بیانیه ای گفت: «این دردیست که قابل بیان نیست.»

مقامات می گویند هنوز خیلی زود است که مشخص شود علت این سقوط چیست و هیچ یک بلافاصله از اقدام روسیه صحبت نکردند.

یوری ایحنات، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفت: «متاسفانه، همانطور که خلبانان می گویند، آسمان اشتباهات را نمی بخشد، اما واقعا خیلی زود است که درباره علل آن صحبت کنیم.»

سرویس امنیت دولتی اوکراین اعلام کرده است که دلایل احتمالی از جمله نقض قوانین پرواز، نقص فنی یا خرابکاری عمدی را بررسی خواهد کرد.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما