نتایج نظرسنجی «سنجش اعتماد ادلمن» منتشر شد؛

کاهش امید به بهبود وضعیت خانوار در اقتصادهای پیشرفته

اقتصاد100- بر اساس یک نظرسنجی جهانی که همچنین سطوح رو به رشد بی اعتمادی به موسسات را در میان خانوارهای کم درآمد مشخص کرده است، تنها تقریبا دو نفر از هر پنج نفر معتقد بودند که وضعیت خانواده آنها در آینده بهتر خواهد بود.

کاهش امید به بهبود وضعیت خانوار در اقتصادهای پیشرفته

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از رویترز، «سنجش اعتماد ادلمن»، که برای بیش از دو دهه نگرش هزاران نفر را مورد نظرسنجی قرار داده است، دریافت که بدبینی اقتصادی در برخی از اقتصادهای برتر جهان مانند ایالات متحده، بریتانیا، آلمان و ژاپن در بالاترین حد خود قرار دارد.

این نظرسنجی همچنین تایید کرد که چگونه جوامع توسط تاثیرات همه‌گیری و تورم از هم گسسته شده‌اند. خانوارهای با درآمد بالا هنوز به طور گسترده به نهادهایی مانند دولت، تجارت، رسانه ها و سازمان های غیردولتی اعتماد دارند. اما بی‌اعتمادی در میان اقشار کم درآمد شایع است.

ریچارد ادلمن، که گروه ارتباطات او این نظرسنجی شامل 32 هزار پاسخ دهنده در 28 کشور را منتشر کرد، گفت: «این نظرسنجی دوباره شکاف طبقاتی بزرگ را نشان داد.»

وی افزود: «ما این بی‌اعتمادی را در زمان همه‌گیری به دلیل نتایج متفاوت مربوط به سلامت دیدیم، و اکنون آن را از نظر تاثیر تورم می‌بینیم.» سازمان بهداشت جهانی و سایرین به تلفات بیشتر همه‌گیری برای فقرا اشاره کرده‌اند، در حالی که افراد کم درآمد بیشتر از اقلام اولیه پرهزینه‌تر رنج می برند.

در سطح جهانی، تنها 40 درصد با این جمله موافق بودند که «من و خانواده‌ام در پنج سال آینده وضع بهتری خواهیم داشت» در مقایسه با 50 درصد یک سال قبل، در حالی که اقتصادهای پیشرفته ضعیف‌ترین نتایج را ثبت کردند: ایالات متحده 36 درصد، بریتانیا 23 درصد، آلمان 15 درصد و ژاپن 9 درصد.

چنین نگرانی هایی منعکس کننده عدم اطمینان عمیق در مورد وضعیت اقتصاد جهانی است زیرا جنگ اوکراین ادامه دارد و بانک های مرکزی نرخ بهره خود را برای کاهش فشار تورم افزایش می‌دهند. بانک جهانی روز سه‌شنبه هشدار داد که ممکن است جهان امسال وارد رکود شود.

در حالی که شاخص اعتماد ادلمن به طور متوسط ​​63 درصد سطح اعتماد به موسسات کلیدی را در میان پاسخ دهندگان پردرآمد ایالات متحده به ثبت رساند، این رقم در میان گروه های کم درآمد به 40 درصد کاهش یافت. واگرایی های مبتنی بر درآمد مشابه در عربستان سعودی، چین، ژاپن و امارات متحده عربی وجود داشت.

در برخی کشورها، نتایج اشاره به دوقطبی شدن آشکار داشت، و سطوح بالایی از پاسخ دهندگان با این جمله موافق بودند که «من شکاف عمیقی می‌بینم و فکر نمی‌کنم هرگز از آنها عبور کنیم»؛ در کشورهایی مانند آرژانتین، ایالات متحده، جنوب. آفریقا، اسپانیا، سوئد و کلمبیا.

در حالی که چنین نگرش هایی ناگزیر منعکس کننده رویدادهای جاری هستند، کاهش اعتماد به ویژه به دولت موضوع کلیدی این نظرسنجی برای چندین سال بوده است، به طوری که سطوح اعتماد به دولت در سال جاری به شدت پایین تر از سطح اعتماد نسبتا سالم به مشاغل است.

ادلمن این موضوع را به تعبیر مثبت از طرح‌های مرخصی شرکت‌ها در طول همه‌گیری، تشویق برای خروج شرکت‌ها از روسیه به دلیل جنگ اوکراین و این احساس که شرکت‌ها شروع به بهبود تنوع و شمول کرده‌اند، نسبت داد. او افزود که اکثریت قاطع پاسخ دهندگان می‌خواهند کسب‌وکارها بیشتر در مورد مسائلی از مهارت‌‌آموزی مجدد گرفته تا تغییرات آب‌وهوایی درگیر شوند.

او گفت: «من فکر می‌کنم داده‌های ما دستاویز زیادی به مدیرانی می‌دهد که تشخیص داده‌اند تجارت باید نیروی مهمی در مسائل اجتماعی باشد.»

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما