افزایش چشم‌گیر آمار رسمی کرونا در چین پس از انتقاد از نحوه انتشار داده‌ها

اقتصاد100- چین روز شنبه اعلام کرد از ماه گذشته که سیاست کووید صفر خود را رها کرده است، نزدیک به 60 هزار نفر مبتلا به کووید19 در بیمارستان جان خود را از دست داده اند، که نسبت به ارقام گزارش شده قبلی افزایش بسیار زیادی داشته است. این به دنبال انتقاد جهانی از صحت و درستی داده های کووید19 این کشور رخ داد.

افزایش چشم‌گیر آمار رسمی کرونا در چین پس از انتقاد از نحوه انتشار داده‌ها

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از رویترز، در اوایل دسامبر، پکن پس از اعتراضات گسترده اواخر نوامبر، رویکرد سختگیرانه ضد ویروس سه ساله خود را که شامل آزمایش‌های مکرر، محدودیت‌های مسافرتی و قرنطینه‌های گسترده بود، به طور ناگهانی از بین برد و از آن زمان تاکنون موارد ابتلا در سراسر این کشور با 1.4 میلیارد جمعیت افزایش یافته است.

یک مقام بهداشتی روز شنبه گفت که کووید و بستری‌های اورژانسی به اوج خود رسیده و تعداد بیماران بستری در بیمارستان رو به کاهش است.

جیائو یاهویی، رئیس سازمان پزشکی زیر نظر کمیسیون ملی بهداشت (NHC) در یک نشست خبری گفت که بین 8 دسامبر تا 12 ژانویه، تعداد مرگ و میرهای مرتبط با کووید در بیمارستان‌های چین به 59938 نفر رسید.

وی گفت که از این تعداد مرگ و میر، 5503 مورد به دلیل نارسایی تنفسی ناشی از کووید و سایرین ناشی از ترکیبی از کووید و سایر بیماری ها بوده است.

در حالی که کارشناسان بین‌المللی بهداشت حداقل 1 میلیون مرگ ناشی از کووید را در سال جاری پیش‌بینی کرده‌اند، چین فقط بیش از 5 هزار مرگ از زمان آغاز همه‌گیری را گزارش کرده بود که یکی از پایین‌ترین نرخ‌های مرگ و میر در جهان است.

مقامات طی ماه گذشته روزانه 5 یا کمتر مرگ و میر را گزارش کرده بودند، ارقامی که با صف‌های طولانی در مراکز تشییع جنازه و اجساد که از بیمارستان‌های شلوغ خارج می‌شوند همخوانی ندارد.

سازمان بهداشت جهانی این هفته اعلام کرد که چین بسیار کمتر از میزان واقعی مرگ و میر ناشی از کووید را گزارش می دهد، اگرچه اکنون اطلاعات بیشتری در مورد شیوع آن ارائه می‌دهد.

چین که آخرین بار روز دوشنبه آمار مرگ و میر روزانه کووید را گزارش کرده بود، بارها از صحت داده های خود در مورد این بیماری دفاع کرده است.

جیائو روز شنبه گفت چین آمار مرگ و میرهای مرتبط با کووید را بین افراد نارسایی تنفسی ناشی از عفونت کروناویروس و افراد ناشی از بیماری زمینه‌ای همراه با عفونت کرونا تقسیم می‌کند.

او افزود: «این استاندارد اساسا مطابق با استانداردهای اتخاذ شده توسط سازمان بهداشت جهانی و سایر کشورهای بزرگ است.»

ماه گذشته، یک کارشناس بهداشت چین در یک کنفرانس خبری دولتی گفت تنها مرگ و میر ناشی از ذات الریه و نارسایی تنفسی پس از ابتلا به کووید به عنوان مرگ ناشی از کووید طبقه بندی می شود. حملات قلبی یا بیماری های قلبی عروقی که باعث مرگ افراد مبتلا می شود، در این طبقه بندی جایی ندارند.

یانژونگ هوانگ، کارشناس ارشد بهداشت جهانی در شورای روابط خارجی در نیویورک، گفت: «افزایش ده برابری مرگ و میر اعلام شده در روز شنبه نشان می دهد که تغییر سیاست کووید در چین در واقع با افزایش شدید موارد شدید و مرگ و میر، به ویژه در میان افراد مسن مرتبط است.»

با این حال او گفت مشخص نیست که آیا داده‌های جدید دقیقا تلفات واقعی را منعکس می‌کند یا خیر، زیرا پزشکان از گزارش مرگ‌های مرتبط با کووید دلسرد شده‌اند و این اعداد فقط شامل مرگ و میر در بیمارستان‌ها می‌شود.

وی اضافه کرد: «برای مثال در روستاها، بسیاری از سالمندان در خانه جان خود را از دست دادند اما به دلیل عدم دسترسی به کیت های آزمایش یا عدم تمایل آنها به انجام آزمایش، آزمایش کووید انجام ندادند.»

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما