پایش کیفیت و کمیت سوخت رها شده است؛

جابجا کردن بنزین پاک با آلوده صحت دارد؟

اقتصاد 100- اگر کسی روزی شک کند که سازوکار تولید و توزیع و صادرات بنزین در کشور ما چگونه است آیا به پاسخ پرسش های خود دست خواهد یافت؟ آنهم در زمانی که هیچ نهادی حاضر نیست قدم رنجه کند و از این فعالیت شبهه برانگیز فعلی سر دربیاورد؟

جابجا کردن بنزین پاک با آلوده صحت دارد؟

فی الحال که با این هیاهوهای تبلیغاتی شرکت متولی تولید و توزیع بنزین کسی آنقدر جگر آور نیست که پا در این وادی بگذارد.اما همینقدر می توان پرسید که اساسا چه نظارتی بر کار تولید کنندگان و توزیع کنندگان و احیانا صادرکنندگان بنزین کشور  وجود دارد که ماه هاست کسی نمی تواند ردی از آن در رسانه ها بگیرد؟ با این تفسیر تخلفات تولید کننده و توزیع کننده وصادر کننده چگونه قابلیت رصد کردن دارد وقتی سَمپِل کردن  و راستی آزمایی جایگاه های سوخت محلی از اعراب ندارد؟

از صدقه سری شلتاق کردن های شرکت ملی پالایش و پخش در خصوص اثبات عدم تخلف در تولید بنزین پاک  پالایشگاه های بزرگ که قطع امید کرده ایم.حال دستکم می پرسیم  مینی ریفاینری ها که این روزها سخت مشغول تولید بنزین حسین قلی خانی هستند چه چیزی تولید می کنند که کسی از آن خبر دار نمی شود؟ این سوخت ها چگونه تولید می شود؟ نهادی از دستگاه های ذیربط بر این تولید نظارتی دارد؟ این فرآورده ها به چه شکلی صادر می شود؟آیا بنزینی که صادر می شود همان بنزینی است که در مینی ریفاینری ها تولید شده؟ اصلا کسی از این فرآیند سراغی گرفته است؟ از این سو در جایگاه های سوخت کسی از کیفیت  فرآورده های توزیعی آماری در دست دارد؟

مینی ریفاینری ها مدعی اند بنزین پاک به اروپا صادر می کنند.اما اگر کسی مثل راقم این سطور گرفتار تشکیک مدام باشد  و تردید کند که تانکرهای سوخت تولیدی این پالایشگاه ها به جایگاه داران تحویل می شود و در ازای آن بنزین پالایشگاه های بزرگ را تحویل می گیرد و آن را به نام بنزین پاک صادر می کند چه کسی می تواند بطالت  این ظن و گمان را به اثبات برساند؟ می گویند اگر این اتفاق بیافتد بخاطر این است که پول های بزرگ و قابل توجهی در آن جابجا می شود.آیا جابجا کردن بنزین پاک با آلوده صحت دارد؟

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما