کارشناس بازار لوازم خانگی اعلام کرد:

احتکار لوازم خانگی در انبار کارخانه‌ها؟!

یک کارشناس بازار لوازم خانگی از دپو لوازم خانگی در انبار کارخانه‌ها خبر داد و گفت: به دلیل کاهش شدید قدرت خرید، کالاهای تولید شده کارخانه‌های لوازم خانگی در انبارها خاک می‌خورد.

احتکار لوازم خانگی در انبار کارخانه‌ها؟!

به گزارش سرویس کسب و کار سایت اقتصاد 100، فیلترینگ اپلیکیشن‌های فضای مجازی مانع فعالیت و فروش واحدهای صنفی شد. واحدهای صنفی که اخیرا راه و رسم فروش اینترنتی کالاهای لوازم خانگی را یاد گرفته بودند.

در همین مورد، احسان فدایی، یک کارشناس بازار لوازم خانگی درباره وضعیت بنگاه‌های تولیدی لوازم خانگی به اقتصاد 100 گفت: بازار لوازم خانگی راکد است. عملا با فیلترینگ فضای مجازی فروش کالاهای لوازم خانگی متوقف شده است.

او توضیح داد: علاوه بر فیلترینگ قدرت خرید مردم نیز به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. از این‌رو بخش زیادی از کالاهای تولید شده در انبار بنگاه‌های تولیدی دپو شده است و نقدینگی شرکت‌ها نیز کاهش قابل توجهی داشته است.

فدایی بیان کرد: صنعت لوازم خانگی که در خلال سال‌های اخیر، یکی از پر‌فراز و نشیب‌ترین دوران حیات خود را در کشور ما سپری کرد، امروز درگیر بحران و چالشی بزرگ از جنسی متفاوت شده است.

او ادامه داد: همزمانی شروع تحریم‌ها با خروج شرکای بزرگ تجاری از کشور و متعاقب آن پاندمی گسترده کرونا بزرگ‌ترین بهانه بود برای ورود به یک رکود کم‌سابقه و بازار را آماده روزهای پرمخاطره کرد. در همان ایام پیرو درخواست ممنوعیت واردات، حاشیه‌هایی پیش آمد که ورود، اظهارنظر و موضع‌گیری‌های افراد غیر‌مسوول و کارنابلد نیز هیزمی شد بر مشتعل‌تر شدن این آتش. مجموعه این عوامل از یکسو و در سوی دیگر اختلاف‌هایی که میان توزیع‌کنندگان خرد با تولید‌کنندگان برندهای ایرانی بر سر فروش سبدی و افتتاح برندشاپ‌ها حادث شد، دست در دست هم، موجبات پدیده‌ای را فراهم ساخت که از آن به «قهر بازار» تعبیر می‌شود.

فدایی گفت: امید این صنعت پس از این همه فراز و نشیب، به فروشنده‌ای بود که می‌توانست جانی تازه و رونقی حداقلی به بازار رخوت‌زده و ناامید ببخشد. چرا که عبور از این دوران گذار تنها به واسطه جذب مصرف‌کننده با بهره‌مندی از قابلیت‌های فروش مجازی و کمک گرفتن از شبکه‌های اجتماعی بود. تغییر در سبک زندگی و خرید مصرف‌کننده که نشات گرفته از شرایط خاص دوران کرونا بود، گرایش به سمت خریدهای غیر‌حضوری را رونق بخشید و فروشنده این صنف با سوار شدن بر این موج، توانسته بود نشانه‌هایی از امید را زنده کند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما