یک کارشناس در گفتگو با اقتصاد 100:

فروش اقساطی لوازم خانگی در بازار / مردم حتی لوازم خانگی قسطی هم نمی‌توانند بخرند

اقتصاد ۱۰۰- فروش اقساطی لوازم خانگی در بازار باب شد. یک کارشناس بازار لوازم خانگی با تائید این خبر می‌گوید: علت فروش قسطی لوازم خانگی رکود در بازار و کاهش شدید قدرت خرید مردم است.

فروش اقساطی لوازم خانگی در بازار / مردم حتی لوازم خانگی قسطی هم نمی‌توانند بخرند

به گزارش خبرنگار سرویس کسب و کار اقتصاد 100، به دلیل افزایش قیمت تمام شده و همچنین ناآرامی‌های اخیر و از طرفی فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی قدرت خرید مردم به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد٬ اکثر بیلبردهای سطح شهر نیز به دلیل کاهش نقدینگی بنگاه‌ها صنعت لوازم خانگی و فرش را تبلیغ کرده‌اند. در اکثر این بیلبوردها فروش اقساطی لوازم خانگی به نمایش درآمده است.

احسان فدایی، یک کارشناس بازار لوازم خانگی به اقتصاد 100 گفت: علت فروش قسطی لوازم خانگی رکود در بازار و کاهش شدید قدرت خرید مردم است. در سال‌های گذشته فروشگاه‌ها برای اینکه قدرت خرید مردم را تحریک کنند جشنواره برگزار می‌کردند اما اکنون به دلیل کاهش نقدینگی مجبورند کالاهایی که در انبارها شرکت‌ها مانده به شکل قسطی بفروشند.

فدایی توضیح داد: در حال حاضر به دلیل کاهش سطح درآمدها مردم توان خرید لوازم خانگی قسطی را ندارند. در یک بازه زمانی اعتبار فروش اقساطی صنعت لوازم خانگی از طریق بانک‌ها با طرح کارت خرید تامین می‌شد اما اکنون به دلیل بروکراسی اداری که در بانک‌ها وجود دارد این بار شرکت‌ها کالاهای لوازم خانگی را به شکل مستقیم به مردم می‌فروشند.

او ادامه داد: این ترفند فروش از طریق شرکت‌ها راحت‌تر از تسهیلات بانکی است و دیگر نیازی به حضور ضامن رسمی دولتی ندارد.

براساس این گزارش، فعالان بازار می‌گویند چنانچه وضعیت بازار لوازم خانگی راکد و این رویه ادامه‌دار باشد بیکاری افزایش و روند تعطیلی فروشگاه‌های لوازم خانگی بیشتر می‌شود.

پیش‌تر اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفته بود: به دلیل کاهش قدرت خرید مردم برخی از واحدهای صنفی لوازم خانگی را به مردم اقساطی می‌فروشند. برخی‌ از کسبه به دلیل گرانی‌ها ورشکست شدند.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
  • حسین ارسالی در

    همگی به مقام انسانیت رسیدیم

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما