اقبال مردم به ماکروفرهای خارجی/پرفروش‌ترین فرهای بازار کدامند؟

اقتصاد 100- آمار فروش ماکروفرها و نظرات خریداران نشان می‌دهد، خریداران ایرانی بیشتر تمایل به خرید ماکروفرهای خارجی دارند و حتی عواملی مثل قیمت بالاتر ماکروفرهای خارجی و عدم ارائه خدمات پس از فروش مناسب در ایران توسط برندهای سازنده آن‌ها هم باعث نشده است خریداران ایرانی به سمت خرید ماکروفرهای ایرانی گرایش پیدا کنند.

اقبال مردم به ماکروفرهای خارجی/پرفروش‌ترین فرهای بازار کدامند؟

به گزارش خبرنگار گروه کسب و کار اقتصاد 100؛ تا چند سال پیش تنها ماکروفرهای خارجی در بازار موجود بودند؛ اما چند سالی است که تولیدکننده‌های داخلی نیز ماکروفر را به سبد محصولات خود اضافه کرده‌اند. بررسی‌ها اما نشان می‌دهد در حالی که برندهای خارجی خدمات پس از فروش و گارانتی ندارند، اما همچنان پرفروش‌تر از برندهای داخلی هستند.

سابقه برندهای خارجی تولیدکننده ماکروفر به میزان قابل‌توجهی از برندهای ایرانی بیشتر است و برندهای خارجی از این نظر برتری کامل دارند. در ضمن قدرت، استحکام، دوام و میزان کارایی ماکروفرهای خارجی به میزان محسوسی از همتایان ایرانی آن‌ها بیشتر است.

البته کیفیت و عملکرد ماکروفرهای ایرانی با برخی از نمونه‌های خارجی، مخصوصاً ماکروفرهای خارجی اقتصادی و ارزان‌قیمت کاملاً قابل‌مقایسه است.

درضمن ماکروفرهای خارجی دارای ویژگی‌های متنوع‌تر، به‌روزتر و مفیدتری هستند؛ اما قطعاً قیمت بالای لوازم خانگی خارجی، عدم ارائه گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش مناسب در ایران از سوی برند سازنده آن‌ها، عدم وجود اطمینان کامل در مورد اصالت کالا و دشواربودن تشخیص محصولات اصل از محصولات تقلبی به دلیل شباهت ظاهری بسیار زیاد محصولات تقلبی با محصولات اصلی باعث می‌شود بسیاری از خریداران ایرانی قید خرید لوازم خانگی خارجی را بزنند و خرید لوازم خانگی ایرانی را گزینه مناسب‌تری بدانند؛ مسلماماکروفر هم از این قاعده مستثنا نیست.

نبود مراجع قانونی برای تعیین قیمت‌های مشخص برای لوازم خانگی خارجی باعث ایجاد هرج‌ومرج در بازار این وسایل شده است. مقامات مسئول ایرانی حوزه لوازم خانگی در سال‌های اخیر برای حمایت از صنعت لوازم خانگی داخلی، واردات رسمی و قانونی آن دسته از لوازم خانگی که نمونه آن‌ها یا حتی محصولات مشابه آن‌ها در داخل کشور تولید می‌شود، ممنوع کرده‌اند و با واردات غیرقانونی و قاچاق چنین کالاهایی نیز به‌شدت و تا جای ممکن مقابله می‌کنند؛ البته مهم‌ترین عامل بازدارنده خرید لوازم خانگی خارجی توسط ایرانیان، قیمت بالای آن‌ها و تفاوت قیمت فاحش آن‌ها با لوازم خانگی ایرانی است.

البته تمام آمار هانشان می‌دهد که تمام عوامل مذکور بازدارنده خرید لوازم خانگی خارجی ازجمله ماکروفرهای خارجی باعث نشده، میزان خرید ماکروفرهای ایرانی از ماکروفرهای خارجی پیشی بگیرد و باز هم ماکروفرهای خارجی فروش بیشتری دارند و بیشتر خریداران ترجیح می‌دهند ماکروفر خارجی بخرند.

چنانچه در فروشگاه‌های اینترنتی معتبر، محبوب و پرفروشی مانند دیجی کالا که غول فروش اینترنتی ایران محسوب می‌شود، برای مرتب‌سازی ماکروفرهای موجود برای فروش، از گزینه «پرفروش‌ترین» استفاده کنید، ماکروفرهای خارجی در صدر قرار می‌گیرند؛ در صورت استفاده از گزینه‌های «پیشنهاد خریداران» و «پربازدیدترین» نیز همین نتیجه را مشاهده خواهید کرد و ماکروفرهای برند پاناسونیک و بوش در صدر برندهای پرفروش و پیشنهادشده توسط خریداران قرار دارند.

تفاوت ماکروفرهای ایرانی و خارجی از نظر خریداران

متأسفانه نظرات زیادی در مورد ماکروفرهای ایرانی در فضای وب ثبت نشده است؛ اما با بررسی نظرات جسته‌گریخته در مورد این محصولات متوجه شدیم که میزان رضایت خریداران از ماکروفرهای ایرانی تقریباً در حد قابل‌قبولی است و می‌توان این ماکروفرها را جایگزین نمونه‌های خارجی اقتصادی و میان‌رده کرد.

البته قطعاً تمایل مردم برای خرید ماکروفرهای رده‌بالای خارجی مثل ماکروفرهای بوش، آریستون، دلونگی، AEG و... بیشتر است؛ زیرا طراحی این ماکروفرها به این صورت است که در هنگام استفاده از آن‌ها انرژی به بهترین شکل ممکن برای آماده‌سازی غذا استفاده می‌شود.

درضمن این ماکروفرها دارای امکانات به‌روزی مثل نمایشگر لمسی و پوشش‌های خاصی هستند که کاملاً سریع، راحت و ساده تمیز می‌شوند.

همچنین این فرها با بهره‌مندی از قابلیت‌هایی مثل گردش هوای داغ در تمام محفظه فر، انتقال حرارت از بالا و پایین به غذای در حال پخت، یخ‌زدایی مواد غذایی، برنامه‌های پخت متنوع و همچنین برنامه‌های پخت خاص برای غذاهای خاص مثل انواع فست‌فودها، غذا را به بهترین شکل ممکن و در مدت‌زمانی کاملاً قابل‌قبول می‌پزند.

البته فناوری‌های به‌روز مثل صفحه‌نمایش لمسی برای کنترل آسان تنظیمات مختلف در برخی از ماکروفرهای ایرانی نیز دیده می‌شود؛ اما عملکرد این ماکروفرها در زمینه پخت غذا به بهترین شکل ممکن و همچنین استفاده بهینه آن‌ها از انرژی اصلاً در حد و اندازه ماکروفرهای خارجی رده‌بالای برندهای مطرح مذکور نیست؛ البته نباید فراموش کنیم کیفیت ماکروفرهای اقتصادی خارجی چندان تفاوتی با ماکروفرهای ایرانی ندارد و حتی در برخی از موارد کیفیت ماکروفرهای ایرانی به میزان قابل‌توجهی از این ماکروفرهای خارجی بهتر است.

 

مدل قیمت

ماکروفر ال جی مدل MS98CR

 

۳۸,۸۶۶,۰۰۰

 

ماکروفر بوش مدل HBJ558YS0I

 

۱۴,۹۵۵,۰۰۰

 

ماکروفر بوش مدل HBF534ES0I

 

۱۳,۸۹۰,۰۰۰

 

ماکروفر اسنوا مدل SC-54304

 

۱۷,۳۰۰,۰۰۰

 

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما