گزارش مرکز أمار ایران نشان می دهد

لوازم خانگی لاکچری در خانه روستائیان ایرانی / شهرنشین ها عقب کشیدند!

اقتصاد ۱۰۰- بررسی های مرکز آمار ایران از شرایط هزینه و درآمد خانوارهای ایرانی در سال 1400 نشان می دهد تنها حدود ۱۲ درصد از خانوارهای شهری و نیم درصد از خانوارهای روستایی از مایکروویو و فرهای هالوژن دار استفاده می کنند. این نشان می دهد که بازار این لوازم خانگی محدود و در حد افراد پر درآمد جامعه است.

لوازم خانگی لاکچری در خانه روستائیان ایرانی / شهرنشین ها عقب کشیدند!

به گزارش گروه کسب و کار از مرکز آمار ایران، در گزارش این مرکز در سال 1400 دقیقا ۱۱.۹ درصد از خانوارهای شهری در ایرانی از مایکروویو و فرهای هالوژن دار استفاده می کنند و در میان خانوارهای روستایی نیز 2.1 درصد مصرف کننده ماکروویو هستند.

اما به نظر می رسد در حالیکه بازار ماکروویو درشهرها سیر نزولی پیدا کرده در میان خانوارهای روستایی متقاضیان بیشتری به دنبال خرید ماکروویو هستند. 

براساس گزارش مرکز آمار تقاضا برای این محصول هرچند کم اما در مناطق شهری کاهش یافته به طوری که طی سال 1399 تا 1400 نیم درصد از خانوارهای ایرانی شهری تقاضا برای این محصول را کنار گذاشته اند. در مقابل همین میزان یعنی دقیقا نیم درصد به تقاضای خانوارهای روستایی اضافه شده است. دلایل این نوسان و تغییر روند مشخص نیست و برندهایی که می خواهند به تازگی وارد این بازار شوند با دقت این تغییرات آماری را دنبال و بررسی کنند..

مایکروویو و فرهای هالوژن دار یکی دیگر از آخرین نسل های لوازم خانگی است که به خانه های ایرانی راه پیدا کرده و جای خود را در کابینت های آشپزخانه مشخص کرده است.

ناگفته نماند که گزارش مذکور نشان می دهد با اینکه تنوع این محصول در بازار افزایش یافته است اما هنوز بسیاری از خانوارها با توجه به تورم موجود در جامعه اولویت های دیگری دارند و نیاز به مایکروویو و فرهای هالوژن دار احساس نکرده اند.

این شرایط برای تولیدکنندگان لوازم خانگی ایرانی بسیار پر معنی است و خبر از بخشی از بازار دارد که باید بر آن متمرکز شده و با برنامه ریزی دقیق تری برای ورود به این بازار برنامه ریزی کنند.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
  • شهرزادترنج ارسالی در

    روستاییان محصولات کشاورزی تولیدمیکنندکه همه آنها باتورمها بالارفته وضربه ای به آنهاواردنشده ولی شهرنشینها اکثرا کارمندهستندکه حقوق آنها باتورم بالا نرفته ومجبوربه زندگی فلاکت بارشده اند

  • حسن ارسالی در

    یکی می مرد ز درد بی نوایی، یکی می گفت خانم زردک می خواهی؟
    سواره هم از پیاده خبر نداره

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما