شورای مشترک بازرگانی ایران و پاکستان تشکیل می‌شود

اقتصاد 100-سرکنسول کشورمان در شهر «کراچی» با اعلام سفر آتی رئیس اتاق بازرگانی ایران در راس یک هیات تجاری به پاکستان، گفت: ایران و پاکستان تفاهم‌نامه تشکیل شورای مشترک بازرگانی را امضا خواهند کرد.

شورای مشترک بازرگانی ایران و پاکستان تشکیل می‌شود

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد 100، «حسن نوریان» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر بندری کراچی مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان طی ‌کنفرانس خبری پیرامون روابط دوجانبه، مناسبات اقتصادی و تجاری به ویژه رویدادهای اخیر در کشورمان سخن گفت.  

نوریان با اشاره به لزوم توسعه همکاری‌های بازرگانی و اقتصادی ۲ کشور همسایه، گفت: هفته جاری رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در راس یک هیات تجاری به شهرهای کراچی و لاهور سفر خواهد کرد و در طول این بازدید نشستی مهم با رئیس و اعضای فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان برگزار شده و ۲ یادداشت تفاهم در زمینه تشکیل شورای مشترک بازرگانی بین ایران و پاکستان و همچنین تفاهم نامه حل و فصل اختلافات تجاری و داوری امضا خواهد شد.  

وی افزود که دیدارهای رئیس جمهوری ایران و نخست وزیر پاکستان در حاشیه اجلاس سران شانگهای در سمرقند و مجمع عمومی سازمان ملل در توسعه روابط فی مابین و کمک به بهره‌برداری از ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری دو کشور اطمینان بخش است.  

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی در پاسخ به پرسش خبرنگاران پاکستانی پیرامون رخدادهای اخیر در ایران گفت: همه ما ایرانیان از فوت هموطن جوانمان متاثر شدیم و مقام معظم رهبری هم در سخنان خودشان از فوت این شهروند ابراز تاسف کرده و این ضایعه را تسلیت گفتند. رییس جمهور ایران نیز طی تماس تلفنی با خانواده مرحوم مهسا امینی، ضمن عرض تسلیت، بر پیگیری فوری و دقیق علت حادثه تاکید کرد و در این رابطه وزیر کشور مسئول رسیدگی به پرونده شد.

نوریان گفت: مجلس شورای اسلامی نیز به نمایندگی از ملت ایران موضوع را به سرعت و با دقت مورد پیگیری و رسیدگی قرار داد و همچنین کمیسیونی متشکل از نوزده پزشک متخصص و حاذق در سازمان نظام پزشکی پرونده ایشان را مورد بررسی قرار دادند و مشخص شد مرگ این هم‌وطن ناشی از سابقه بیماری قبلی بوده است.

وی ادامه داد: گروههای تجزیه طلب و مخالفان با حمایت برخی از کشورهای خارجی فوت این شهروند ایرانی را به ابزاری برای تهییج احساسات جوانان قرار داده و خرابکاران روی سه عنصر جنسیت گرایی، قومیت گرایی و فرقه گرایی متمرکز شدند.  

سرکنسول ایران با اشاره به اینکه در ایران به دلیل تحریم های ظالمانه آمریکا و غرب، مشکلاتی در حوزه اقتصادی، تورم و گرانی وجود دارد، تاکید کرد: اگر چه طیفی از جامعه به شرایط اقتصادی فعلی انتقاد دارند، اما انتقاد سازنده  مردم از نحوه مدیریت موضوعات اقتصادی با آشوب خیابانی تفاوت ماهوی دارد و مردم ایران با اغتشاش و آشوب مخالفند.

سرکنسول ایران، ایجاد فاصله بین نسل جوان و حاکمیت را یکی از نقشه های شوم علیه ملت ایران توصیف کرد و خواستار هوشیاری جوانان در برابر موج سواری رسانه های معاند شد

انتهای پیام

منبع : ایرنا

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما