تنها ثروتمندان ایرانی از این وسایل استفاده می کنند؟/ لاکچری های ارزان

آمارهای مرکز آمار ایران از وضعیت بودجه خانوارهای ایرانی در سال 1400 نشان میدهد تنها حدود 8 درصد از خانوارهای شهری و نیم درصد از خانوارهای روستایی ماشین ظرفشویی دارند و می توان گفت مصرف کننده اصلی این وسایل ثروتمندان هستند در حالی که در زمره لوازم خانگی ارزان محسوب می شوند.

تنها ثروتمندان ایرانی از این وسایل استفاده می کنند؟/ لاکچری های ارزان

به گزارش گروه کسب و کار از مرکز آمار ایران، در گزارش این مرکز در سال 1400 تنها 8.3 درصد از خانوارهای ایرانی از ماشین ظرفشویی استفاده می کنند در حالی که این وسیله با طیف گسترده ای در زمره محصولات به نسبت ارزان صنعت لوازم خانگی قرار می گیرد.

البته طیف همین گزارش میزان استقبال از ماشین ظرفشویی به سرعت در حال رشد است به طوری که طی سال 1399 تا 1400 نزدیک به 1 درصد از خانوارهای ایرانی شهری و حدود 0.1درصد از خانوارهای روستایی به جمع دارندگان این محصولات لاکچری ارزان افزوده شده اند.

ماشین ظرفشویی در کنار ماکروویو و گازهای برقی از جمله آخرین نسل از لوازم خانگی است که به بازار عمومی مصرف به ایران وارد شده و از حدود یک دهه قبل مورد اقبال قرار گرفته است به طوریکه در حال حاضر کابینت سازها برای هر واحد مسکونی نوسازی خود را موظف می دانند در کنار ماشین لباسشویی فضایی هم برای ماشین ظرفشویی در نظر بگیرند.

البته همانطور که گزارش مرکز آمار نشان میدهد به رغم قیمت ها و تنوع این محصول هنوز بسیاری از خانوارهای ایرانی خود را نیازمند ماشین ظرفشویی ندانسته و یا خرید آنرا ضروری نمی دانند. البته این اتفاق در مورد همه بازارها رخ میدهد و بعد از مدتی با همه گیری میزان تقاضای آن نیز افزایش یافته و دیگر از حالت خاض بودن خارج می شوند به با سرعت رشدی که در همین گزارش مرکز آمار ایران از رشد مصرف این لوازم خانگی مشهود است می توان پیش بینی کرد طی چند سال آینده کمتر خانوار ایرانی باشد که در منزل خود ماشین ظرفشویی نداشته باشد.

این وضعیت الیبته برای تولید کنندگان لوازم خانگی ایرانی بسیار پر معنی است و خبر از بخشی از بازار دارد که باید یه سرعت بر آن متمرکز شده و تامین آنرا در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
  • ناشناس ارسالی در

    ماشین ظرفشویی که در اولیت نیست شام شب در اولویته که مردم توش موندن اول باید به فکر شام شبمون باشیم که حداقل زنده بمونیم ماشین ظرفشویی می خوایم چی کار کنیم

.

اخبار سلامت

سینما در سینما