قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ مهرماه / رشد قیمت ارز متوقف می‌شود؟

اقتصاد ۱۰۰- قیمت دلار وطلا و سکه را در گزراش زیر بخوانید

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ مهرماه / رشد قیمت ارز متوقف می‌شود؟

قیمت طلا و سکه امروز روند کاهشی دارد و سکه بهار آزادی به کانال پایین بازگشته است. امروز دلار در کانال 51 هزار تومان نوسان دارد و انس اندکی کاهشی است.

 امروز، پنجشنبه 27 مهر تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلا و سکه روند کاهشی دارد. امروز قیمت طلا در کانال دو میلیون و 400 هزار تومانی در حال کاهش است و قیمت سکه امامی و بهار آزادی نیز روند نزولی دارد و بهار آزادی به کانال 25 میلیون تومانی بازگشته است. همچنین دیگر قطعات و حباب سکه نیز، نسبت به ظهر دیروز روند کاهشی دارد. امروز قیمت دلار در کانال 51 هزار تومانی نوسان محدودی دارد و انس جهانی نیز اندکی نزولی است؛ هر چند هنوز در کانال 1900 دلاری قرار دارد.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و دو میلیون و 428 هزار و 9۰۰ تومان معامله می‌شود که حدود 9 هزار تومان کمتر از آخرین نرخ روز گذشته است.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر نزولی و 29 میلیون و 100 هزار تومان است؛ حدود 200 هزار تومان کمتر از آخرین نرخ روز گذشته.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز، حدود 190 هزار تومان کاهش را تجربه کرده و به حدود 25 میلیون و 700 هزار تومان رسیده است.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود 297 هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و 442 هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز با حدود 195 هزار تومان کاهش، امروز به حدود دو میلیون و 157 هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در آخرین روز هفته، نیم سکه با قیمت 15 میلیون و 600 هزار تومان معامله می‌شود؛ این رقم تغییری نسبت به آخرین نرخ روز گذشته ندارد اما از ظهر دیروز 300 هزار تومان کمتر است. حباب نیم‌ سکه نیز با 10 هزار کاهش، به سه میلیون و 818 هزار تومان رسیده است. حباب نیم سکه در ساعاتی از روز گذشته در کانال چهار میلیون تومانی نوسان داشت.

همچنین امروز ربع سکه، نیز با نرخ 10 میلیون و 500 هزار تومان داد و ستد می‌شود. این رقم تغییری نسبت به آخرین نرخ روز گذشته ندارد اما از ظهر دیروز 300 هزار تومان کمتر است. حباب ربع سکه نیز با چهار هزار تومان کاهش، به چهار میلیون و 607 هزار تومان رسیده. حباب نیم سکه در ساعاتی از روز گذشته در آستانه ورود به کانال پنج میلیون تومانی قرار داشت.

سکه گرمی نیز، بدون تغییر نسبت به دیروز با قیمت شش میلیون تومان معامله می‌شود. حباب این سکه نیز تغییری نداشته و سه میلیون و 103 هزار تومان است.

هر مثقال طلا نیز با 60 هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت 10 میلیون و 496 هزار تومان معامله می‌شود.

کاهش قیمت انس

امروز قیمت جهانی طلا، برخلاف دیروز، اندکی کاهشی است. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را 70 درصد برای دلار و 30 درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی منفی دارد و در 30 روز گذشته حدود 0.35 درصد افت قیمت را تجربه کرده است.

امروز هم قیمت طلا در بازارهای جهانی روند نزولی دارد. اونس در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود 1,950.64 دلار رسیده، این به معنای افت حدود 0.01 درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

امروز قیمت دلار نتوانست به نیمه کانال 51 هزار تومانی برسد و قیمت جهانی طلا نیز اندکی کاهشی است؛ بر همین اساس قیمت طلا و سکه نیز روند نزولی را در پیش گرفته‌اند. به نظر می‌رسد بازار تا حدودی از هیجانات ناشی از اخبار مربوط به تحریم‌ها و جنگ حماس و اسرائیل دور شده است. ضمن اینکه کارشناسان و فعالان بازار طلا معتقدند که به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، رکود در این بازار همچنان ادامه دارد. تلاش بازارساز نیز همچنان بر تثبیت قیمت دلار و به دنبال آن طلا و سکه تمرکز دارد.

در چنین شرایطی، تحلیلگران بازارهای مالی محدوده ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی را منطقه شیرینی برای خرید می‌دانند. آنها خرید‌های نقطه‌ای را پیشنهاد نمی‌کنند و خریدهای پلکانی را برای ورود به بازار توصیه می‌کنند. از دید تکنیکالیست‌ها در حال حاضر اگر قیمت سکه امامی در منطقه ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی تثبیت شود این قطعه تا محدوده ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی بالا خواهد رفت.

آنها در خصوص طلای جهانی با توجه به رشد شارپی آن از شب گذشته تا کنون، می‌گویند اگر طلای جهای بالای منطقه معاملاتی ۱۹۴۳ دلاری تثبیت شود می‌توان ریتم روند صعودی را برای انس جهانی پیش‌بینی کرد.

قیمت دلار امروز هم در کانال 51 هزار تومانی نوسان دارد اما هنوز نتوانسته است به میانه این کانال برسد. برخی سیگنال‌های سیاسی بر روند افزایشی قیمت ارز اثر گذاشته است.

امروز پنچشنبه 27 مهر، در کانال 51 هزار تومانی نوسان دارد. در زمان تنظیم این گزارش، معاملات بازار ارز در محدوده 51 هزار و 200 تا 51 هزار و 250 تومان در حال انجام است.

این در حالی است که بر اساس اعلام برخی کانال‌های تلگرامی، دیروز چهارشنبه، شروع معاملات بازار ارز با قیمت 51 هزار و 300 تومان بود. کف و سقف قیمت دلار نیز 51 هزار و 300 تومان و 51 هزار و 450 تومان به ثبت رسید. آخرین معامله غیرقانونی پشت خطی هم با قیمت 51 هزار و 280 تومان انجام شد.

امروز نیز در این کانال‌ها دلار با حدود قیمتی 51 هزار و 300 تومان آغاز شده و در حدود 51 هزار و 280 تا 51 هزار و 330 تومان نوسان دارد. آخرین نرخ معاملات غیرقانونی فردایی نیز 51 هزار و 330 تومان ثبت شده است.

دلار در مدت اخیر تحت تاثیر اخبار سیاسی از کانال 49 هزار تومان به حدود 53 هزار تومان رسید و در ادامه به کانال‌ 50 هزار تومان بازگشت. در روزهای گذشته بار دیگر به کانال 51 هزار تومان رفته اما هنوز نتوانسته است به میانه این کانال برسد.

پیش‌بینی‌ها از قیمت دلار

قیمت دلار، در روزهای اخیر تحت تاثیر اخبار مربوط به حفظ تحریم‌های موشکی ایران، نامه نمایندگان مجلس آمریکا برای فعال شدن مکانیزم ماشه و جلوگیری از فروش نفت ایران و تشدید درگیری‌ها بین حماس و اسرائیل، افزایش داشته است.

بر اساس معاهده برجام، محدودیت‌های تسلیحاتی و موشکی ایران باید روز چهارشنبه 26 مهر (18 اکتبر 2023) بر طرف می‌شد. اما ابتدا سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه و در ادامه آمریکا، اتحادیه اروپا و کاناد اعلام کردند که این تحریم‌ها را حفظ می‌کنند.

امروز نیز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم ۱۱ شخص، هشت نهاد و یک شناور مرتبط با چهار کشور ایران، چین، ونزوئلا و هنگ‌کنگ خبر داد. این اشخاص و نهادها در کمک به پیشرفت برنامه‌های موشکی و پهپادی ایران نقش داشتند.

آنگونه که فارس گزارش داده، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است که به بهانه منقضی‌شدن محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، این تحریم‌های جدیدی را علیه تهران اعمال کرده است.

روز گذشته نیز، ۴۵ کشور به همراه رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای مشترک از دیگر کشورها خواستند که تدابیر محدودکننده علیه برنامه موشکی ایران را حفظ کنند (ایسنا).

در این شرایط، امروز هم قیمت دلار در کانال 51 هزار تومان نوسان دارد. البته برخی کارشناسان معتقدند که تاثیر سیگنال‌های سیاسی بر قیمت دلار معمولا موقت است و تمرکز بازارساز بر کنترل و تثبیت قیمت‌ها در بازار ارز قرار دارد. در عین حال، به اعتقاد آنها شاخص‌های اقتصادی گویای این است که اگر سرکوب قیمتی دلار از سوی دلار متوقف شود، ارز آمریکایی از پتانسیل رشد قیمت برخوردار است.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما