بازار سرمایه، سبز پوش پا به خرداد گذاشت

اقتصاد ۱۰۰ - بازار سرمایه، که در روز های گذشته روندی متعادل و رو به منفی داشت، اولین روز خرداد را با رشدی 15 هزار واحدی در 30 دقیقه ی ابتدایی بازار آغاز کرد و شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشد 0.66 درصدی تا این لحظه از معاملات به سطح 2 میلیون و 317 هزار واحدی رسیده است.

بازار سرمایه، سبز پوش پا به خرداد گذاشت

گروه بانکی و خودرویی در بین صنایع بازار سهام  بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.گفتنی است گزارشات 12 ماهه ی شرکت ها که در روز های اخیر بر روی سامانه کدال بارگزاری می شود، یکی از دلایل مهم برای رشد امروز بازار به حساب می آیند.

همچنین سه نماد وبملت، تاپیکو، فولاد بیشترین تاثیر بر شاخص کل بورس و سه نماد وسپهر، شگویا و هرمز بیشترین تاثیر بر شاخص فرابورس  را تا این لحظه از خود ثبت کرده اند.

طی سی دقیقه نخست ارزش معاملات خرد از 3 هزار میلیارد تومان  عبور کرد و تا این لحظه شاهد تزریق بالغ بر 220 میلیارد تومان پول خرد به بازار بودیم. سهم حقیقی ها از کل خریدهای بازار 87.7 درصد است در حالی که در بخش فروش حضور 76.6 درصدی دارند. همچنین سرانه خرید اشخاص حقیقی تا این لحظه از معاملات به 33 میلیارد تومان و سرانه فروش آن ها به 21.2 میلیارد تومان رسیده است.

شاخص بورس ارتفاع 2 میلیون و 300 هزار واحد را پس گرفت

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه، بیش از 11میلیارد و 907میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 9هزار و 722میلیارد تومان در بیش از 808هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 4هزار و 784واحدی در ارتفاع 2میلیون و 302هزار و 769واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های بانک ملت، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شد و در مقابل شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، پتروشیمی نوری و پتروشیمی پردیس با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 7میلیارد و 94میلیون ورقه به‌ارزش 38هزار و 664میلیارد تومان در 371هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 21 واحد رشد کرد و در ارتفاع 28هزار و 938واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، صنایع مادیران و کشتیرانی دریای خزر شد و در مقابل شرکت‌های پالایش نفت شیراز، بانک دی و تولید برق عسلویه مپنا بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما