رکوردشکنی واحد خدمات اپل

اقتصاد100- بر اساس گزارش مالی جدید اپل، بخش خدمات نرم‌افزاری این شرکت با ثبت رکورد تاریخی ۷۵٫۷ درصد در حاشیه سود، عملکردی درخشان را به نمایش گذاشت و سهم قابل توجهی در افزایش حاشیه‌ی سود کلی شرکت ایفا کرد.

رکوردشکنی واحد خدمات اپل

اپل در جدیدترین گزارش‌های مالی خود دستاوردهای برجسته‌ای را به ثبت رسانده که نقطه‌ی عطف آن رشد بی‌سابقه‌ی حاشیه‌ی سود بخش خدمات نرم‌افزاری است.

رکورد جدید در حاشیه‌ی سود خدمات اپل

در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۵، حاشیه‌ی سود بخش خدمات اپل به رکورد ۷۵٫۷ درصد رسید. این رقم با محاسبه‌ی هزینه‌ی ۶٫۴۶ میلیارد دلاری در برابر فروش ۲۶٫۶۴ میلیارد دلاری به دست آمده است. این آمار در مقایسه با حاشیه‌ی سود ۳۵٫۹ درصدی بخش سخت‌افزار اپل بسیار چشمگیر به نظر می‌رسد و به بهبود حاشیه‌ی سود کلی شرکت کمک کرده و آن را به ۴۷٫۱ درصد رسانده است. البته، حاشیه‌ی سود بخش سخت‌افزار از پیش‌بینی‌های تحلیلگران که عدد ۳۶٫۶ درصد بود کمتر بوده است.

بخش خدمات نرم‌افزاری اپل؛ منبع اصلی درآمد

بخش خدمات اپل شامل سرویس‌هایی نظیر iCloud، اپل موزیک، اپل تی‌وی پلاس و Apple Care می‌شود. یکی از منابع اصلی درآمد این بخش مربوط به کارمزد اپل در خریدهای درون‌برنامه‌ای اپ استور است که بین ۱۵ تا ۳۰ درصد است. این اقدام اپل انتقادات فراوانی از سوی شرکت‌هایی مثل اسپاتیفای و اپیک گیمز به دنبال داشته و منتقدان از آن به‌عنوان سوءاستفاده از موقعیت انحصاری یاد می‌کنند.

استراتژی موفق اپل در رشد پایدار خدمات

اپل همچنان تمرکز خود را بر سرویس‌های کاربرمحور معطوف کرده، هرچند سهم عمده‌ای از سود بالای این بخش به همین کارمزد اپ استور وابسته است. بخش خدمات این شرکت طی یک دهه‌ی اخیر، رشدی پایدار داشته است و درآمد آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱٫۶ درصد افزایش یافت. این واحد اکنون بزرگ‌تر از مجموع فروش تمامی محصولات سخت‌افزاری اپل به‌جز آیفون شده است و در شرایطی که رشد فروش بخش سخت‌افزار متوقف شده، بخش خدمات نرم‌افزاری همچنان به رشد دو رقمی خود ادامه می‌دهد.

منبع:زومیت

وبگردی
    ارسال نظر