رکورددارنی که معاملات فرابورس و بورس را به نام خود سند زدند

آبان ماه در شرایطی به پایان رسید که بورس و فرابورس هر یک رکوددارانی داشت که دومین پاییز برای آنها طلایی بود.

رکورددارنی که معاملات فرابورس و بورس را به نام خود سند زدند

به گزارش خبرنگار سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100-از نظر بسیاری از کارشناسان ماه گذشته، ماه طلایی فروش خودرو در بورس کالا بوده است، چرا که  از ابتدای راه اندازی معاملات خودرو در بورس کالا در ۲۸ اردیبهشت ماه تا پایان آبان ماه ارزش معاملات خودروسازان در مدت مورد بررسی از ۳.۳ همت فراتر رفته که رقم قابل توجهی است. این در حالی بوده که گروه محصولات شیمیایی با ۱۹ هزار و ۵۵۳ میلیارد ریال دادوستد، رتبه نخست ارزش معاملات بازار فرابورس ایران در آبان‌ماه امسال را به خود اختصاص داد.

به این ترتیب معاملات در هشتمین ماه امسال نشان می‌دهد در بازه زمانی 22 روز معاملاتی تعداد 105 میلیارد و 492 میلیون ورقه بهادار در 4 میلیون و 634 هزار نوبت به ارزش 8969 هزار و 390 میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است.

البته این را هم باید عنوان کرد که بورس در چند هفته اخیر روزهای سبزی را تجربه کرده ، هرچند که ریزش های مستمر را نیز در شاهد بوده است.

براین اساس اما باید به یاد داشت که شاخص کل فرابورس نیز که معاملات آبان‌ماه امسال را از ارتفاع 17 هزار و 855 واحد آغاز کرده بود با ثبت افزایش 3.7 درصدی، در پایان این ماه به ارتفاع 18 هزار و 510 واحد رسید.

نگاهی هم به وضعیت صنایع مختلف در ماه گذشته در بازارهای فرابورس ایران نشان می‌دهد محصولات شیمیایی با 19 هزار و 553 میلیارد ریال دادوستد سهم 9 درصدی از ارزش معاملات فرابورس را به ثبت رسانده و در رتبه نخست این بازار در ماه گذشته قرار گرفته است.

سرمایه‌گذاری‌ها نیز با 18 هزار و 408 میلیارد ریال دادوستد معادل 9 درصد، خودرو و ساخت قطعات با 15 هزار و 553 میلیارد ریال دادوستد معادل 7 درصد، بیمه و صندوق بازنشستگی به جز تامین اجتماعی با 13 هزار و 787 میلیارد ریال معادل 7 درصد، فلزات اساسی با 11 هزار و 997 میلیارد ریال معادل 6 درصد و محصولات غذایی آشامیدنی به جز قند و شکر با 11 هزار و 745 میلیارد ریال معادل 5 درصد به ترتیب رتبه‌های دوم تا ششم ارزش معاملات فرابورس را در آبان‌ماه سال 1401 از آن خود کرده‌اند.

به این ترتیب می توان گفت بورس و فرابورس در ماه گذشته تجربه هایی در زمینه ثبت رکورد معاملات داشته اند و اکنون باید دید این امر در ماه جاری چگونه رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما