جاماندگان سهام عدالت همچنان منتظر بمانند!

جاماندگان سهام عدالت، موضوعی که مدت طولانی است نقل هر محفلی شده و دولت در تلاش است تا تکلیف این افراد را مشخص کند. طی آخرین خبرها، بحث واگذاری سهام خلیج فارس به سهام عدالت به میان آمده که «اقتصاد 100» ابعاد این موضوع را بررسی کرده است.

جاماندگان سهام عدالت همچنان منتظر بمانند!

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100در روزهای اخیر سازمان خصوصی سازی، اطلاعیه‌ای مبنی بر‌ عرضه بخشی از سهام دو شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و پارس فولاد سبزوار که هر دو شرکت بورسی هستند را منتشر کرده است.

طبق این اطلاعیه، قرار است در روز شنبه 7 آبان 1401، به میزان 12 درصد از سهام قابل واگذاری صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و همچنین 7.13 درصد از سهام قابل واگذاری شرکت پارس‌فولاد سبزوار از طریق بورس اوراق بهادار تهران عرضه شود.

بنابراین تعداد 58 میلیارد و 740 میلیون سهام قابل واگذاری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به میزان 12 درصد به قیمت پایه هر سهم 13 هزار و 970 ریال و به ارزش پایه کل سهام قابل واگذاری به میزان 820 هزار و 597 میلیارد و 800 میلیون ریال خواهد بود. این تعداد سهام از طریق بورس اوراق بهادار تهران به روش بلوکی و مزایده خواهد بود.

در تکمیل این خبرها، پیمان حدادی، دستیار ویژه و مشاور رییس سازمان بورس در امور سهام عدالت به «اقتصاد 100» گفت: دولت مدت‌زمان طولانی است که به فکر جاماندگان سهام عدالت است و به این ترتیب قرار است به زودی بخشی از سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس که یکی از مهم‌ترین پتروشیمی‌ها برای دولت است را به مردم واگذار کند.

حدادی اضافه کرد: تفاوت واگذاری سهام خلیج‌فارس با دفعات قبلی این است که پیش از این دولت سعی داشت سهامی که در آن‌ها خیلی دخل و تصرف نداشت را به جاماندگان واگذار کند اما در این سری، قرار است سهام یکی از مهم‌ترین شرکت‌های دولتی به مدردم واگذار شود.

وی تاکید کرد: در کنار پتروشیمی خلیج‌فارس، بخشی از سهام دولت در برخی از بانک‌ها (صادرات، ملت و تجارت)، بیمه‌ها و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان سهام عدالت به افراد جامانده دو دهک کم درآمد واگذار خواهد شد.

به گفته حدادی، روز 7 آبان‌ماه واگذاری سهام پتروشیمی خلیج‌فارس به صورت بلوکی و از طریق بورس اوراق بهادار تهران واگذار خواهد شد؛ اگر روی این سهام رقابت صورت بگیرد و خریداری شود، بعد از آن طبق اعلام بعدی دولت که مشخص نیست و ممکن است تا اواخر سال 1401 طول بکشد، بخشی از این سهام نیز به جاماندگان سهام عدالت تخصیص خواهد یافت. این موارد همچنان مشخص نبوده و باید تا تاریخ عرضه منتظر بمانیم تا مشخص شود این سهام از ارزندگی لازم برخوردار است یا خیر. اگر به هر دلیلی بلوک پتروشیمی خلیج‌فارس در 7 آبان‌ماه به فروش نرسد، مشخص نیست دولت برای جاماندگان سهام عدالت چه برنامه‌هایی در سر دارد.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما