هشدار عجیب ایلان ماسک به بانک مرکزی آمریکا

ایلان ماسک به عنوان ثروتمندترین فرد جهان از فدرال رزرو خواسته تا فوراً نرخ بهره را کاهش دهد. زیرا اقدام اخیر بانک مرکزی آمریکا احتمالاً رکود را به شدت افزایش خواهد داد.

هشدار عجیب ایلان ماسک به بانک مرکزی آمریکا

به گزارش خبرنگار پول و سرمایه اقتصاد 100- ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و رئیس توییتر می‌گوید افزایش اخیر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو ممکن است به عنوان زیان‌بارترین اقدام این نهاد در تاریخ ثبت شود. در همین راستا، وی به عنوان ثروتمندترین فرد جهان از فدرال رزرو خواسته تا فوراً نرخ بهره را کاهش دهد. ماسک همچنین تاکید کرده که اقدام بانک مرکزی آمریکا احتمالاً رکود را به شدت افزایش خواهد داد.

به گزارش سایت رسمی bitcoin، هشدار ایلان ماسک در پاسخ به توئیتی بود که مدیر سابق سرمایه‌گذاری ژنویو روچ دکتور منتشر کرده است. وی در پیام خود نوشته است:  فدرال رزرو هرگز نرخ‌ها را سریع‌تر از امسال افزایش نداده است. وی همچنین نموداری را همراه با توئیت خود منتشر کرده که نشان می دهد فدرال رزرو امسال بیش از هر زمان دیگری در تاریخ مدرن نرخ بهره را بیشتر و سریعتر افزایش داده است.

لازم به ذکر است بسیاری از مردم با نظر ایلان ماسک موافق بوده اند. به عنوان مثال یکی از کاربران نوشته که صنعت مسکن حمام خون است و حرفه‌ای‌هایی مانند من از کار خود اخراج شده‌اند. کاربر دیگری نوشته که برنامه‌های کاربردی به پایین‌ترین سطح تاریخی قرار داشته و چنین امری فاجعه است. یکی دیگر توضیح می‌دهد: این چیزی است که وقتی دولت به طور مصنوعی 3.5 تریلیون دلار به اقتصاد ایالات متحده تزریق می کند، اتفاق می افتد. فدرال رزرو آن را با افزایش سود زیان آور جبران می کند.

ایلان ماسک همچنین فدرال رزرو را مسئول از دست دادن ارزش بازار تسلا دانسته است. راس گربر، مشاور سرمایه‌گذاری هفته گذشته در توییتی نوشت: «ایلان ماسک اکنون 600 میلیارد دلار از ثروت تسلا را پاک کرده که چنین چیزی واقعاً غیر قابل قبول است. گفتنی تسلا تاکنون چندین بار در مورد خطرات افزایش نرخ بهره فدرال رزرو هشدار داده است. اوایل این ماه، او هشدار داد که اگر فدرال رزرو دوباره نرخ بهره را افزایش دهد، رکود به شدت تشدید خواهد شد. سپس بانک مرکزی پس از چهار افزایش متوالی 75 واحدی، نرخ بهره را 50 واحد دیگر افزایش داد.

در واقع ماه گذشته، ماسک هشدار داد که روند نگران کننده است و تاکید کرد که فدرال رزرو باید فورا نرخ بهره را کاهش دهد. وی افزود: آنها به شدت در حال تقویت احتمال رکود شدید هستند. این میلیاردر همچنین قبلاً گفته بود که معتقد است رکود اقتصادی تا بهار 2024 ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما