سقوط یک امپراتوری

ایلان ماسک دیگر ثروتمندترین شخص جهان نیست

اقتصاد100- ایلان ماسک که زمانی بالغ بر 340 میلیارد دلار ثروت داشت، جای خود را به برنارد آرنو به عنوان ثروتمندترین فرد جهان در شاخص ثروت بلومبرگ داد.

ایلان ماسک دیگر ثروتمندترین شخص جهان نیست

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از بلومبرگ، بر اساس شاخص ثروت بلومبرگ، ثروت ایلان ماسک 51 ساله از ژانویه تاکنون بیش از 100 میلیارد دلار کاهش یافته و به 168.5 میلیارد دلار رسیده است. بنابراین ثروت ماسک کمتر از 172.9 میلیارد دلار دارایی خالص برنارد آرنو 73 ساله است که ثروتش عمدتا از مالکیت 48 درصدی ابرشرکت مد «ال‌وی‌ام‌هاش» ناشی می شود.

سقوط ماسک از صدر رتبه‌بندی، نشان‌دهنده یک سال پرفراز و نشیب برای این میلیاردر است. او در ماه آوریل با پیشنهاد خود برای خصوصی کردن توییتر به مبلغ 44 میلیارد دلار، جهان را شوکه کرد، تا نشان دهد که چگونه ثروتمندترین افراد می توانند از ثروت کلان خود بهره ببرند.

اما خرید توئیتر او همزمان شد با اجرای سخت‌ترین سیاست‌های پولی توسط فدرال رزرو و سایر بانک های مرکزی در یک نسل اخیر و ارزش شرکت هایی مانند تسلا را کاهش داد. ارزش سهام این شرکت خودروساز برقی امسال بیش از 50 درصد کاهش یافته است.

ماسک ماه ها تلاش کرد تا از قرارداد خرید توییتر خارج شود، اما شکست خورد. او بیش از 15 میلیارد دلار از سهام تسلا را تخلیه کرد (حدود 8.5 میلیارد دلار در آوریل، سپس 6.9 میلیارد دلار دیگر در ماه آگوست)، برای جمع آوری پول نقد کافی برای تامین مالی خرید توئیتر.

هنگامی که او خرید توییتر را در اکتبر نهایی کرد، 10 میلیارد دلار از دارایی او در شاخص ثروت بلومبرگ از دست رفت، که نشان می دهد از زمانی که او پیشنهاد خود را ارائه کرده، سهام تجارت های مشابه کاهش یافته است.

ماسک متعهد شده است که این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی را تغییر دهد، اما او با چالش‌های متعددی مواجه است که برخی از آن‌ها را خودش ایجاد کرده است. او شرکت اپل را مورد انتقاد قرار داد و تهدید کرد که توییتر را از اپ استور آن خارج کند، آن هم در زمانی که شرکت‌های دیگر تبلیغات خود را از توئیتر خارج می‌کردند.

آقای آرنو مدت‌هاست که در نزدیکی صدر رتبه‌بندی ثروت بلومبرگ بوده است، اما ثروت او هرگز با سرعت میلیاردرهای صنعت فناوری ایالات متحده رشد نکرد. اکنون امپراتوری آرنو بزرگتر می‌شود، در حالی که مارک زاکربرگ، جف بزوس، و لری پیج و سرگئی برین نظاره‌گر کاهش ثروت خود با افزایش نرخ‌های بهره هستند.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما