قیمت طلا و نقره در شرایطی که دلار افت داشت

طلا و جواهر اقتصاد 100: در پی کاهش شاخص دلار آمریکا و بازدهی خزانه‌داری آمریکا در آخرین روز معاملاتی هفته، بهای طلا و نقره افزایش یافت.


قیمت طلا و نقره در شرایطی که دلار افت داشت

به گزارش «کیتکونیوز» بهای طلا و نقره در اوایل معاملات روز جمعه آمریکا نسبتاً بالاتر بود و نقره به بالاترین حد خود در 2.5 ماه گذشته رسید.

در واقع، کاهش شاخص دلار آمریکا و بازدهی خزانه‌داری آمریکا در آخرین روز معاملاتی هفته، از فلزات گرانبها حمایت کردند و وضعیت تکنیکال کوتاه‌مدت طلا و نقره در این هفته بهبود یافته است، که گاوهای مبتنی بر نمودار را به سمت پوزیشن لانگ این فلزات دعوت می‌کند. طلای دسامبر آخرین بار با 6.10 دلار افزایش، به 1993.40 دلار رسید. نقره دسامبر نیز آخرین بار با 0.207 دلار افزایش، به 24.14 دلار رسید.

گفتنی است این یک هفته معاملاتی مهم بود که البته به پایان رسید. داده‌های مربوط به تورم ایالات‌متحده، همانطور که از بریتانیا به‌دست‌آمده بود، به ارقام ملایم‌تر اشاره داشت.

از سوی دیگر، همگام با حصول شاخص‌های سهام ایالات متحده به بالاترین حد چند هفته‌ای، اشتهای ریسک‌پذیری معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در این هفته بهبود یافته است.

اما در پی انتشار آمارهای تورمی در ایالات متحده در اوایل این هفته، بازار اکنون انتظار دارد که فدرال رزرو چرخه‌ی افزایش نرخ بهره خود را به پایان رسانده باشد. به علاوه، تصورات فزاینده‌ای وجود دارد که فدرال رزرو حتی در بهار اقدام به کاهش نرخ بهره خواهد کرد.

ناگفته نماند نرخ‌های بهره جهانی پایین‌تر، از آنجا که نشان‌دهنده‌ی تقاضای مصرف‌کننده و تجاری بهتر در میان هزینه‌های استقراض کمتر است برای فلزات گرانبها، جنبه مطلوبی دارند.

معاملات یک شبه در بازارهای آسیایی و اروپایی، حالتی مختلط داشت و شاخص‌های سهام ایالات متحده با افزایش نسبی بازگشایی شدند.

و اما در گزارش‌های آماری، بازدهی اوراق بهادار 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده در حال حاضر به 4.406 درصد رسیده است. شاخص قیمت مصرف کننده منطقه یورو در اکتبر 2.9 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت که مطابق با انتظارات بازار بود و قیمت نفت خام نایمکس افزایش یافته و حدود 73.75 دلار در هر بشکه معامله می‌شود. 

و اما داده‌های اقتصادی ایالات متحده در بخش مسکن که قرار است روز جمعه منتشر شود، ضعیف است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما