خبرهای خوب در بازار طلا و نقره

طلا و جواهر اقتصاد 100: به دنبال انتشار گزارش اقتصادی ضعیف ایالات متحده، قیمت طلا و نقره در اوایل معاملات روز جمعه در ایالات متحده افزایش یافت.

خبرهای خوب در بازار طلا و نقره

به گزارش «کیتکونیوز» قیمت طلا و نقره در اوایل معاملات روز جمعه در ایالات متحده افزایش یافت. گفتنی است گزارش اقتصادی ضعیف ایالات متحده که این روند صعودی را تسریع کرد، باید اعضای هیئت مدیره‌ی فدرال رزرو را که نگران داغی بیش از حد اقتصاد ایالات متحده هستند، آرام کند.

طلای دسامبر آخرین بار با 14.30 دلار افزایش، به 2008.00 دلار رسید. نقره‌ی دسامبر نیز آخرین بار با 0.244 دلار افزایش، به 23.08 دلار رسید.

در گزارش اشتغال ایالات متحده در ماه اکتبر که به تازگی منتشر شده است، تعداد حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی در مقایسه با انتظارات بازار برای افزایش 170000 نفری، و در مقایسه با افزایش تجدیدنظر شده 297000 شغل غیرکشاورزی در گزارش سپتامبر، به 150000 نفر رسید. این گزارش، در سمت میانه‌روی سیاست پولی ایالات متحده قرار می‌گیرد و از فدرال رزرو درخواست توقف افزایش نرخ بهره را دارد.

توقف نرخ بهره

و اما همزمان با تضعیف شاخص دلار آمریکا، بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده پس از گزارش مشاغل کاهش یافت. پیرو انتشار این خبر، شاخص‌های سهام ایالات متحده افزایش یافتند و مسیر رشد شاخص‌های این هفته را تمدید کردند. سهام آسیایی و اروپایی نیز افزایش بیشتری را به ثبت رساندند.

بازارهای خارجی کلیدی امروز شاهد کاهش شدید شاخص دلار آمریکا هستند. قیمت نفت خام نایمکس قوی‌تر شده و حدود 83.50 دلار در هر بشکه معامله می‌شود. بازدهی اوراق بهادار 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده نیز در حال حاضر به 4.572 درصد رسیده است.

برخی دیگر از داده‌های اقتصادی ایالات متحده با موعد انتشار روز جمعه شامل شاخص مدیران خرید خدمات ایالات متحده (PMI) و گزارش ISM خدمات تجاری، در مرکز توجه قرار داشت.

قیمت‌ها در نمودار میله‌ای روزانه روند بالاتری دارند و از نظر فنی، گاوهای آتی طلا دارای مزایای تکنیکال کوتاه‌مدت هستند. هدف بعدی قیمت صعودی گاوهای نر این است در معاملات آتی دسامبر، بسته‌شدن بالاتر از مقاومت ثابت در 2050.00 دلار است. از سوی دیگر، هدف بعدی نزولی کوتاه‌مدت خرس‌ها این است که قیمت‌های آتی را به پایین‌تر از پشتیبانی فنی قوی در 1950.00 دلار برسانند.

مقاومت در ابتدا، در اوج اکتبر 2019.70 دلار و سپس در ژوئیه، در سطح 2028.60 دلار مشاهده شد. حمایت اول در پایین‌ترین سطح یک شبه 1989.30 دلار و سپس در پایین‌ترین سطح این هفته 1978.20 دلار مشاهده می‌شود.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما