در حراج فیلیپس در هنگ کنگ

گردنبند یاقوت بولگاری رکورد می زند

اقتصاد۱۰۰- امسال حراج فیلیپس در هنگ کنگ که اواخر این ماه برگزار می شود، میزبان یک گردنبند یاقوت کبود بولگاری خواهد بود و احتمالا حراج آن، رکوردی ویژه برای این خانه حراج رقم خواهد زد.


گردنبند یاقوت بولگاری رکورد می زند

به گزارش گروه طلا و جواهر، این گردنبند بولگاری با یک یاقوت کبود سریلانکا با وزن 118.35 قیراط ساخته شده است و این سنگ حرارت ندیده، می تواند سرفصل فروش رویداد «جواهرات و سنگ جید» در حراج فیلیپس هنگ کنگ خواهد بود.

این خانه حراج پیش بینی می کند این گردنبند جواهر و الماس که سال ۲۰۰۴ توسط برند بولگاری طراحی شده، بین 3 تا 4.5 میلیون دلار به فروش برسد.

 Gübelin  در خانه حراج فیلیپس، این یاقوت کبود سریلانکا را به عنوان "آبی سلطنتی" درجه بندی کرد و به این سنگ، 98 امتیاز از 100 امتیاز ممکن را برای بالاترین درجه سنگهای استثنایی داد.  وی توضیح داد که میزان اشباع سنگهای قیمتی در چنین یاقوت کبود بزرگ و حرارت ندیده ای، بسیار نادر است.

لوسیا سیلوستری، مدیر خلاقیت بولگاری و مدیر اجرایی خرید جواهرات، زمانی را به یاد می آورد که بولگاری برای اولین بار بیش از 20 سال پیش این سنگ قیمتی درشت را خریداری کرد. وی گفت: من آنقدر تحت تاثیر قرار گرفتم که هنوز احساساتم را به یاد دارم.

فیلیپس خاطرنشان کرد برخلاف بسیاری از جواهرات بولگاری که جواهرات رنگی متفاوتی را با هم ترکیب می‌کنند، در این گردنبند تنها از یاقوت کبود استفاده شده است. بولگاری به خاطر خلق سنگ های قیمتی رنگی اش مشهور است، اما حتی برای کسانی که به جواهرات عالی خانه جواهرات ایتالیایی عادت دارند، این یاقوت کبود متمایز است و تنها با الماس و طلای سفید به سبکی که یادآور آثار خانه از دهه 1950 است، ساخته شده است.

فیلیپس، رئیس جواهر جهانی فیلیپس هم گفت: خطوط تمیز و براق این گردنبند بی نظیر، هندسه ظریف، و فضای افقی غیرمعمول یاقوت کبود 118.35 قیراطی سریلانکا همه عناصری هستند که به آن جذابیتی بی انتها و مدرن می دهند.

این سنگ قیمتی که ازنظر اندازه، رنگ و منشأ منحصر به فرد است، شفافیت، خلاقیت و درخشندگی را به بولگاری برای خلق جواهرات خلاقانه بخشیده است. این جواهر یک نمونه منحصربفرد برای هر کلکسیونری محسوب می شود چراکه با طراحی کلاسیک و ظریف، به نمونه منحصربفرد و خارق العاده ای تبدیل شده است.

 

انتهای پیام/

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما