بولگاری و کارتیه چه جواهراتی طراحی کردند

مصر و روم باستان الهام بخش دو برند مطرح جهانی

اقتصاد100- بسیاری از برندها ازجمله بولگاری و کارتیه برای طراحی و ساخت جواهرات خاص خود از آثار کاوش شده توسط باستان شناسان کمک می گیرند.

مصر و روم باستان الهام بخش دو برند مطرح جهانی

به گزارش گروه طلا و جواهر،باستان شناسان موزه لندن اخیراً یک محل دفن در نورث همپتون شایر(شهر در انگلستان) کشف کرده اند که متعلق به سال های 630 تا 670 بعد از میلاد است.

در این سایت باستانی جسد زنی دیده می شود که لباسی بلند مزین به طلا و سنگهای نیمه قیمتی به تن دارد و همچنین یک گردن بند بزرگ طلا با سنگ های قیمتی به گردن او بوده است.  باستان شناسان احتمال می دهند این سایت که یکی از مهم ترین اکتشافات جواهرات در نوع خود محسوب می شود، بقایا و جواهرات یک کاهن اعظم باشد.

گنجینه‌های باستانی مانند این نمونه که هم ارزش معنوی و هم ارزش مادی دارند، صدها سال پس از ساخت اولیه‌شان همچنان الهام‌بخش جواهرسازان هستند.

به عنوان مثال، برند بولگاری همچنان در مجموعه Monete خود، سکه‌های یونان و روم باستان را به عنوان مرجع جواهرسازی خود انتخاب کرده است.

گنجینه‌های کشف‌شده در مقبره توت عنخ آمون یکی از فراعنه مصر در دهه 1920 هنوز هم الهام بخش جواهرسازان مجموعه‌های معاصر برندهای جواهرسازی کارتیه، مسیکا و دیوید موریس است.

joybc

انبوهی از جواهرسازان خاص نیز شروع به گنجاندن نمادهای باستانی در آثار خود کرده اند. به عنوان مثال، جواهرسازی Joy BC  انگشترهایی طراحی کرده که درست مانند مجسمه‌سازی عتیقه و زیرخاکی، تکه‌تکه‌شده است.

dariusjewels

جواهرات داریوش(Darius Jewels) هم آثار خود را با عنوان «ساختن پلی به گذشته باستان شناسی با استفاده از سمبل ها» توصیف می کند.

جواهرسازی Loren Nicole لورن نیکول هم مصنوعات باستانی را با الهام از تجربیات خود در زمانی که به عنوان باستان شناس در موزه تاریخ طبیعی آمریکا  فعالیت داشته، می سازد و ذهنیت خود از آثار باستانی را با جواهرات جدید ترکیب می کند.

انگشترهای ساخت این جواهرساز بسیار خاص به‌نظر می‌رسد که انگار از هزاره‌ها پیش به حال حاضر منتقل شده‌اند.

Monete necklace

یکی از جذاب ترین جواهراتی که با استفاده از آثار کشف شده از حفاری های باستان شناسی طراحی شده، گردن بند مونته(Monete necklace) از برند بولگاری است. در ساخت این گردنبند از طلای زرد، چند الماس و یک سر سکه نقره آپولو مربوط به سال 85 قبل از میلاد استفاده شده است.

انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما