جواهرات «شوپارد» هدیه ولیعهد عربستان به رئیس جمهور برزیل دردسر آفرید

اقتصاد100- جواهرات لوکس ساخت برند شوپارد سوئیس هرچند زیبایی های خارق العاده ای دارد ولی این بار برای رئیس جمهور سابق برزیل دردسرساز شده است.

 جواهرات «شوپارد» هدیه ولیعهد عربستان به رئیس جمهور برزیل دردسر آفرید

به گزارش گروه طلا و جواهر، ماجرای قاچاق و ورود غیرقانونی جواهرات به برزیل، این بار دامان رئیس جمهور سابق برزیل را گرفته است. دادگاه، رئیس جمهور سابق راست افراطی، ژائیر بولسونارو که قبل از پایان رسمی ریاست جمهوری اش و بدون پذیرفتن شکست در انتخابات، راهی امریکا شد را متهم به فرار مالیاتی و قاچاق کرده است.

ماجرا مربوط به گردنبند، انگشتر ، ساعت و گوشواره‌ای می شود که همگی پوشیده از الماس هستند و در سال 2021 توسط ولیعهد عربستان به میشل بولسونارو، همسر رئیس جمهور وقت و بانوی اول سابق برزیل هدیه داده شده بود.

 ازآنجا که این جواهرات ارزشی بیش از 3هزار پوند دارند و بدون اظهار در گمرک فرودگاه برزیل، وارد کشور شده اند عملا این کار رئیس جمهور سابق برزیل، قاچاق محسوب می شود و البته دادگاه به دنبال اثبات جرائم دیگر همچون اختلاس و پولشویی نیز در این زمینه هست.

پلیس فدرال جواهرات را اکتبر 2021، در فرودگاه گوارولوس سائوپائولو توقیف کرد درحالی که در کوله پشتی یکی از دستیاران دولتی همراه رئیس جمهور وقت در سفر به ریاض پنهان شده بود. این جواهرات از آن زمان در گمرک برزیل نگهداری می شود تا تکلیف آن مشخص شود.

البته ژائیر بولسونارو هرگز مالکیت این جواهرات لوکس ساخت شوپارد سوئیس را نپذیرفته و در تنها اظهار نظر عمومی خود در مورد جواهرات گفت که او را برای هدیه ای که هرگز نخواسته و دریافت نکرده است متهم کرده و به صلیب می کشند.

برزیل

روزنامه Folha de S.Paulo بتازگی در گزارشی از بسته دومی از اقلام شوپارد خبر داده که توسط دولت سعودی به رئیس جمهور سابق برزیل هدیه داده شده بود. در این گزارش آمده است که این هدایا شامل خودکار، دکمه سرآستین، انگشتر و تسبیح بوده که در چمدان یکی دیگر از اعضای هیئت دولت وجودد داشته ولی ماموران گمرک موفق به پیدا کردن آن نشدند.

گفتنی است طبق قوانین برزیل، مسافران مجاز هستند تا سقف 1000 دلار کالا یا هدایا به این کشور بیاورند ولی برای ارقامی بالاتر از آن، باید مالیات سنگینی بپردازند.

انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : مدیرکل استاندارد استان تهران از ادامه برخوردهای قانونی با فروشندگان مصنوعات طلا با عیار پایین…

اخبار سلامت

سینما در سینما