قابلیت خرید و فروش درون برنامه‌ای به واتساپ می‌آید؛ چیزی که تلگرام ندارد

اقتصاد ۱۰۰ - واتساپ به تازگی مجهز به قابلیت خرید و فروش درون برنامه‌ای شده و فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند در این پلتفرم برخلاف تلگرام فعالیت داشته باشند.

قابلیت خرید و فروش درون برنامه‌ای به واتساپ می‌آید؛ چیزی که تلگرام ندارد

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از گجت نیوز، امروز بانک مرکزی برزیل مجوز فعالیت پلتفرم پرداخت متا برای بیزنس‌های کوچک و متوسط را در این کشور صادر کرد. این پلتفرم با اپلیکیشن پیام‌رسان این هلدینگ، یعنی واتساپ یکپارچه بوده و انتقال وجه به صورت P2P صورت می‌گیرد. بدین ترتیب اطلاعات مربوط به پرداخت بدون نیاز به سرور مرکزی میان کاربران رد و بدل می‌شود.

قابلیت خرید و فروش درون برنامه‌ای

کمپانی متا، کشور برزیل را به عنوان یک فضای آزمایشی اصلی برای پیام‌رسانی تجاری در نظر گرفته و پس از پیگیری‌های مداوم، موفق شده تا مجوز این فعالیت را کسب کند. به نظر می‌رسد متا باید تمرکز بیشتری روی این فضای آزمایشی بگذارد، چرا که هسته تبلیغات تجاری این کمپانی نیز متوقف شده است.

کاربران برزیلی واتساپ از سال ۲۰۲۱ از قابلیت خرید و فروش درون برنامه‌ای در حال استفاده هستند؛ اما این ساز و کار جدید راه را برای فروشندگان و تجار برای فعالیت رسمی هموار می‌کند.

قابلیت خرید و فروش درون برنامه‌ای

Guilherme Horn، مدیر واتساپ منطقه آمریکای لاتین در پروفایل لینکدین خود گفته است:

به زودی کابران واتساپ می‌توانند به طور مستقیم و در مکالمه با فروشنده، با استفاده از مستر کارت، ویزا کارت و کارت‌های اعتباری محصولات و سرویس‌هایشان را خریداری کنند.

مدت کوتاهی پس از چراغ سبز بانک مرکزی برزیل به متا، مارک زاکربرگ به عنوان مدیر این مجموعه در کانال اینستاگرامی خود اعلام کرد «مردم می‌توانند مستقیما در واتساپ پرداخت مبالغ کوچک خود را انجام بدهند».

قابلیت خرید و فروش درون برنامه‌ای

ویژگی پرداخت درون برنامه‌ای برای خرید محصولات و سرویس‌ها ابتکار جدید واتساپ بوده که در دنیای پیام‌رسان‌ها سابقه نداشته است. بدین ترتیب حالا واتساپ پس از مدت‌ها مجهز به قابلیتی شده که حتی تلگرام نیز نتوانسته آن را پیاده‌سازی کند؛ حداقل تا به امروز!

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز