تحریم شبکه‌ای از تامین‌کنندگان برنامه پهبادی ایران

اقتصاد100- ایالات متحده روز چهارشنبه تحریم هایی را علیه یک شبکه تدارکاتی متهم به حمایت از برنامه‌های پهبادی و نظامی نظامی ایران اعمال کرد، که شرکت ها و تامین کنندگان در چین، ایران و مناطق دیگر را با هدف افزایش فشار بر تهران هدف قرار می‌دهد.

تحریم شبکه‌ای از تامین‌کنندگان برنامه پهبادی ایران

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه رئیس شرکت «پردازان سیستم نماد آرمان» (پسنا الکترونیک) که از قبل تحت تحریم‌های آمریکا بود و شرکت‌ها و تامین‌کنندگان اصلی این نهاد در ایران، مالزی، هنگ‌کنگ و چین اعمال کرده است که امکان خرید کالا و فناوری توسط پسنا را فراهم می‌کردند.

این آخرین اقدام واشنگتن برای هدف قرار دادن صنعت پهپاد ایران است.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در بیانیه ای گفت: «این شبکه تحریم شده کالا و فناوری را برای دولت ایران و صنایع دفاعی و برنامه پهپادی آن فراهم می‌کرد. خزانه داری به اعمال تحریم های خود علیه تلاش های تدارکاتی نظامی ایران که به ناامنی منطقه ای و بی ثباتی جهانی کمک می کند، ادامه خواهد داد.»

وزارت خزانه داری مدیرعامل پسنا الکترونیک را هدف قرار داد و او را مسئول اقدامات نقض کننده قوانین این شرکت دانست. گفته می‌شود که او از شرکت‌های وابسته برای جستجوی انواع قطعات الکترونیکی از تامین‌کنندگان مستقر در چین استفاده کرده است.

سه تامین کننده پسنا مستقر در چین نیز در اقدام روز چهارشنبه در کنار یک شرکت مستقر در هنگ کنگ، یک شرکت مستقر در مالزی و یک شرکت مستقر در ایران مورد هدف قرار گرفتند.

این اقدام هر گونه دارایی این نهادها در ایالات متحده را مسدود می‌کند و عموما آمریکایی‌ها را از معامله با آنها منع می‌کند. کسانی که با آنها معاملات خاصی انجام دهند نیز در معرض تحریم قرار می گیرند.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما