الماس لغزان در هندوستان خبرساز شد

اقتصاد100-دنیای الماس ها و سنگهای قیمتی بسیار شگفت آور است و گاه خبرهای جالبی از آن به گوش می رسد. این بار یک الماس لغزان خبرساز شده است و با توجه هبه حرکت و صدایش، برخی از این الماس تو در تو با عنوان جغجغه یاد می کنند.

الماس لغزان در هندوستان خبرساز شد

به گزارش گروه طلا و جواهر، بتازگی  اخباری از کشف یک الماس در هندوستان منتشر شده که درون یک قطعه الماس دیگر قرار گرفته است و درست مانند مهره درون جغجغه، حرکت می کند.

این سنگ در اکتبر سال گذشته توسط یک سازنده جواهرات الماس که در سورات و بمبئی فعالیت می کند، پیدا شد. درنهایت هم شرکت V D Global نام این الماس 0.329 قیراطی را "قلب تپنده" گذاشت.

Screenshot (367)

این سنگ از یک تکه الماس با یک قطعه کوچکتر دیگر که آزادانه در داخل آن حرکت می کند و محبوس شده، تشکیل شده است.درواقع این «الماس درون یک الماس» منحصر به فرد، یکی از نادرترین ها در تاریخ در مورد چنین سنگ هایی محسوب می شود.

ارزش این سنگ از طریق تجزیه و تحلیل بیشتر، با استفاده از میکروسکوپ نوری و الکترونی تایید شد.

Screenshot (368)

سامانتا سیبلی، مدرس فنی در De Beers Group Ignite گفت: من مطمئناً در طول 30 سال اخیر در بخش الماس هرگز چیزی شبیه "قلب تپنده" ندیده‌ام. وی افزود: با استفاده از تخصص De Beers Group، می‌توانیم شکل‌گیری و ساختار این نمونه طبیعی را روشن کنیم و این بینش‌ها را با جامعه وسیع‌تری از متخصصان الماس به اشتراک بگذاریم.

 این الماس کمیاب دارای "ویژگی های قلمزنی است که در هر دو الماس کوچکتر، در حفره داخلی قابل مشاهده است. کارشناسان توضیح دادند که این حفره ممکن است به دلیل حکاکی یک لایه میانی از الماس فیبری، به طور تصادفی ایجاد شده باشد.

شورای ترویج صادرات جواهرات و جواهرات (GJEPC) که توسط دولت هند راه اندازی شده است، گفت که "قلب تپنده" به گروه کوچکی از الماس های طبیعی مشابه مانند الماس ماتریوشکا از سیبری می پیوندد که اولین بار در سال 2019 ثبت شد.

البته گفته می شود که این جواهر 800 میلیون ساله دو در یک، قیمتی ندارد. الماس موسوم به "ماتریوشکا" شبیه عروسک های تودرتوی سنتی روسی است که یکی در داخل دیگری قرار دارد.در داخل، الماس تودرتوی کوچک در فضای هوایی مهر و موم شده خود دارای وزن تخمینی 0.02 قیراط و ابعاد 1.9×2.1×0.6 میلی متر است و الماس کوچکتر درون جواهر بزرگتر حرکت می کند.

انتهای پیام/

 

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما